ارتش استرالیا استفاده از دوچرخه‌ های الکتریکی را برای اهداف نظامی و ماموریت‌ های مخفیانه مورد آزمایش قرار می‌ دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از electrek، سربازان استرالیایی در حال آزمایش استفاده از دوچرخه‌های برقی پرقدرت برای وظایف نظامی هستند و انتظار می‌رود از آنها در ماموریت‌های جاسوسی و مخفیانه استفاده شود، ماموریت‌هایی که نیازمند سرعت و سکوت است. پیشاهنگان هنگ لایت هورس با پیاده نظام کوئینزلند در حال آزمایش دوچرخه‌های الکتریکی قدرتمند هستند، اگرچه تعداد کمی از آن‌ها این وسیله را یک «دوچرخه» می‌دانند.

دوچرخه‌های الکتریکی مذکور، دارای پدال هستند اما می‌توانند به سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت (۵۰ مایل بر ساعت) نیز برسند. این سرعت بالا به لطف موتور قدرتمند ۶.۲ کیلوواتی امکان پذیر شده است. این دوچرخه‌های الکتریکی به لطف گیربکس ۹ سرعته که در قسمت پایینی آنها تعبیه شده، قابلیت رکاب زدن هم دارند. این در حالی است که بسیاری از دوچرخه‌های الکتریکی به طور سنتی به یک موتور در وسط دوچرخه مجهز هستند.

انجام ماموریت‌های مخفیانه با دوچرخه‌های الکتریکی

مدل دقیق دوچرخه الکتریکی به طور رسمی توسط ارتش استرالیا نامگذاری نشده است. اما به وضوح می‌توان دید که این دوچرخه‌های الکتریکی مدل B-۵۲ از شرکت استرالیایی Stealth Electric Bikes هستند.

این دوچرخه‌های الکتریکی ۵۱ کیلوگرمی باتری‌های ۲ کیلووات در ساعت را حمل می‌کنند و با یکبار شارژ می‌توان با آنها فاصله ۱۰۰ کیلومتری را طی کرد. این دوچرخه‌ها با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت (۳۱ مایل در ساعت) فقط ۶۵ دسی بل صدا تولید می‌کنند. همچنین می‌توان آنها را به راحتی در کامیون یا سایر خودرو‌های نظامی حمل کرد و حتی در صورت کم شدن باتری می‌توان با رکاب زدن آن‌ها را به حرکت در آورد.

سرهنگ توماس اوی از پیاده نظام سوار کوئینزلند توضیح داد: "به دلیل قدرت کمتر رد پا، سر و صدای به حداقل می‌رسد و گرد و غبار زیادی را که توسط نیرو‌های دشمن قابل مشاهده است، ایجاد نمی‌شود. این دوچرخه‌ها بسیار موثرتر از یک موتور معمولی هستند."

افزایش استفاده از دوچرخه های الکتریکی برای اهداف نظامی

این تنها یکی از جدیدترین اخبار مربوط به دوچرخه‌های برقی است که به ارتش اعزام می‌شوند و از آن‌ها برای اهداف تاکتیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در اوایل ماه جاری اعلام شده بود که سه کشور از دوچرخه‌های برقی در عملیات‌های ویژه و یگان‌های چترباز خود استفاده می‌کنند.

نیرو‌های مسلح نروژ آزمایش دوچرخه‌های الکتریکی با چرخ‌های پهن را از سال ۲۰۱۸ در برنامه‌های گارد مرزی آغاز کرد. نیرو‌های دفاعی نیوزلند نیز تابستان گذشته آزمایش دوچرخه‌های برقی UBCO را آغاز کردند. پلیس برخی کشور نیز اغلب از موتورسیکلت‌های برقی برای گشت زنی به عنوان جایگزین‌های کارآمدتر برای موتورسیکلت‌های گازسوز استفاده می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
کاش ما هم بهفکر بودیم
آخرین اخبار