هیات فوتبال استان بوشهر اعلام کرد: صادر نشدن مجوز حضور تیم فوتبال پارس جنوبی جم در لیگ دسته یک، به این هیات ربطی ندارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پارس جنوبی جم یکی از دو نماینده استان بوشهر در لیگ دسته  اول فوتبال کشور که دیروز باید در نخستین دیدار در فصل جدید این مسابقات به مصاف میزبان خود مس شهر بابک می‌رفت به علت ثبت نشدن قرارداد‌ها و صدور کارت‌ها از این دیدار بازماند.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ یک فوتبال در این زمینه گفته است: به‌رغم تمام همکاری‌های فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تا آخرین لحظه، پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پارس جنوبی جم بسته ماند. به این ترتیب ثبت قرارداد‌ها و صدور کارت‌ها برای این تیم انجام نشد.

فریبرز محمودزاده افزود: همه عوامل در شهر میزبان از هیات فوتبال و نیروی انتظامی تا ناظر مسابقه و آمبولانس آماده برگزاری این مسابقه بودند، اما به علت ثبت نشدن قراردادها، بازی لغو و صورتجلسه شد که برای تصمیم گیری به کمیته انضباطی ارجاع می‌شود.

حال باید دید که رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در این زمینه چه خواهد بود.

بدهی پارس جنوبی جم به مگنو باتیستا بازیکن خارجی پیشین خود باعث شده تا طبق اعلام سازمان لیگ تا زمان پرداخت آن از انجام نقل و انتقالات این باشگاه جلوگیری شود.

این بازیکن برزیلی دو فصل پیش برای پارس جنوبی بازی کرد و پس از اینکه دچار پارگی رباط صلیبی شد، برای درمان ایران را ترک کرد. باتیستامبلغ زیادی از قراردادش را دریافت نکرده و به همین علت به فیفا شکایت کرده است.

گفته می‌شود پارس جنوبی جم باید ۴۲۵ میلیون تومان  به این بازیکن بپردازد.

این طور که در رسانه‌ها آمده است، باتیستا در گفت و گویی اعلام کرده است: به زودی با وکیلم صحبت می‌کنم تا طی مکاتبه با فیفا ، مطالباتم را از محل درآمدهای فدراسیون فوتبال ایران در فیفا برداشت کند و پارس جنوبی این پول را به فدراسیون فوتبال برگرداند تا تحریم ها نیز تاثیری روی این کار نگذارد.

بیانیه هیات فوتبال استان بوشهر

هیات فوتبال استان بوشهر امروز در بیانیه‌ای اعلام کرده است که حضور نیافتن تیم پارس جنوبی جم در فصل جدید لیگ دسته یک فوتبال ایران ارتباطی با این هیات نداشته است.

در این بیانیه با اشاره به وظایف هیات فوتبال استان، آمده است: عدالت در فوتبال حکم می‌کند که متولی این ورزش در استان بوشهر فرصت برابری برای همه تیم‌ها در لیگ‌های مختلف قائل شود و درصدی از محل بلیت فروشی و سایر درآمد‌های قانونی را برای توسعه فوتبال به هیات‌های شهرستانی و برگزاری بهینه دیدار‌ها اختصاص دهد.

هیات فوتبال استان بوشهر در ادامه این بیانیه آورده است: در دو سال گذشته با این رویکرد، شاهد همراهی تمامی تیم‌های فوتبالی در رده‌های مختلف با هیات فوتبال استان بوشهر هستیم و اسناد مالی نیز نشان می‌دهد که به جز تیم فوتبال پارس جنوبی جم، سایر باشگاه‌ها از رده‌های نونهالان تا بزرگسالان، از تیم‌های شرکت کننده در لیگ‌های شهرستانی تا کشوری تعهدات و دیون خود را به فوتبال استان ادا کرده‌اند.

این هیات تاکید کرده است: با وجود این که مجموعه مدیریتی تیم پارس جنوبی جم هزینه‌های هنگفتی در دو سال گذشته برای تیم‌داری از حضور مستمر این تیم در قبل و هنگام فصل در خارج از شهر جم تا سایر هزینه‌ها برای پرداخت دستمزد بازیکنان و کادر فنی کرده است، اما حق قانونی فوتبال استان را پرداخت نکرده است. با وجود این شرایط، هیات فوتبال استان بوشهر در سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ و از زمان استقرار هیات رئیسه و رئیس جدید، مبنا را بر همکاری با تیم فوتبال پارس جنوبی جم گذاشته و هر نوع همکاری را با این تیم داشته است.

هیات فوتبال استان نوشته است: به تازگی به دنبال شکایت یکی از بازیکنان خارجی این تیم به فیفا، مشکلاتی برای تیم فوتبال پارس جنوبی جم برای شرکت در لیگ دسته اول ایجاد شده و در کنار شکایتی که مجموعه هیات رئیسه سابق هیات فوتبال استان بوشهر از این تیم و باشگاه داشته تا اطلاع بعدی از حضور در این فصل محروم است.

در ادامه بیانیه عنوان شده است: این شرایط سبب شده تا شاهد شکل‌گیری جریانی سراسر کذب علیه هیات فوتبال استان بوشهر باشیم و صادر نشدن مجوز برای تیم فوتبال پارس جنوبی جم را به شکایت از این تیم از سوی هیات فوتبال استان ربط دهند، این در حالی است که هیات فوتبال استان به ریاست امیرحسین محتشم شکایت رسمی مطرح نکرده است.

هیات فوتبال استان بوشهر آورده است: هر چند رفتار مسئولانه باشگاه پارس جنوبی جم در قبال ارائه تعهدات خود به هیات فوتبال استان، می‌تواند سهم بسزایی در کمک هیات فوتبال استان به هیات‌های شهرستانی داشته باشد، اما تا زمانی که این باشگاه مطالبات بازیکن خارجی خود را پرداخت نکند در عمل با مشکلاتی در فصل جاری فوتبال مواجه است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.