مدیرعامل یک شرکت فناورانه گفت: در ایران فاصله میان فرهنگ و فناوری زیاد است و تعداد شرکت‌های نوآور برای پر کردن این فاصله بسیار کم است.

علیرضا حقیقی قریب، مدیرعامل یک شرکت فناورانه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شرکت ما یک فضایی به وسعت ۴ هزار متر مربع را طراحی کرده است که در آن تولید محتوا‌های فرهنگی و رسانه‌ای صورت می‌گیرد.

او افزود: به نوعی این محوطه به عنوان یک شتاب دهنده عمل می‌کند و شرکت‌های استارتاپی که برای انجام خدمات خود نیاز به استودیو یا فضا‌هایی برای ضبط فیلم دارند، به شرکت ما مراجعه می‌کنند.

قریب ادامه داد: فاصله و مشکلات میان فرهنگ و فناوری زیاد است و شرکت‌های نوآور برای پُر کردن این فاصله و رفع مشکلات بسیار کم است، بنابراین باید این رویکرد در کشور مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: تمام محتوا‌هایی که در استودیو‌های شرکت ما تولید می‌شود، با رویکرد فرهنگ ایرانی مانند انیمیشن‌های ایرانی، بازی‌های رایانه ای، عروسک سازی و شخصیت سازی طراحی و تولید شده اند.

قریب در پایان مطرح کرد: هدف ما این است که فرهنگ چند هزار ساله ایرانی را به کمک خدمات فناورانه و نوآورانه ترویج دهیم و به مرحله‌ای برسیم که این فعالیت‌های ما به صادرات فرهنگ ایرانی برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.