تایوان رزمایش نظامی ۱۰ روزه برگزار می‌کند

در بحبوحه تنش با چین، نیروی هوایی تایوان رزمایش نظامی۱۰ روزه در جنوب این کشور برگزار می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری تایوان نیوز، نیروی هوایی تایوان از ۱۹ تا ۲۹ اکتبر (۲۷ مهر تا ۷ آبان) رزمایش سالانه خود را در شهر پینگتونگ در جنوب این کشور برگزار می‌کند.

به گفته یک مقام نظامی، این رزمایش، مهارت‌های رزمی خلبانان تایوانی را محک می‌زند و حملات دشمن به فرودگاه پینگتونگ را شبیه سازی می‌کند.

این رزمایش بزرگ شامل تمرینات برخاست و فرود جنگنده‌ها در بزرگراه و شبیه سازی حمله احتمالی دشمن به فرودگاه پینگتونگ خواهد بود. به گزارش CNA، طی این رزمایش، خلبانان مهارت‌های حمله هوا به هوا، هوا به دریا و هوا به زمین را مورد آزمایش قرار می‌دهند.

در این رزمایش جنگنده‌های F-۱۶Vs، Mirage ۲۰۰۰s، IDFs شرکت خواهند داشت تا کارآیی آن‌ها در عملیات مشترک با دیگر واحد‌های نظامی آزمایش شود.

مدتی است که تنش‌های بین چین و تایوان افزایش یافته است. چندی پیش طی یک مانور نظامی بی سابقه، ۳۸ فروند جنگنده و هواپیمای نظامی چین وارد آسمان تایوان شدند. دریای جنوبی چین یک منطقه مورد مناقشه بین دو کشور است. چین این منطقه را تحت حاکمیت خود می‌داند، در حالی که تایوان با این امر مخالف است. کشمکش‌ها بین دو کشور همچنان ادامه دارد. با این حال مقامات هر دو کشور از بروز درگیری ابراز نگرانی کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار