صادرات ۶۰ هزار و ۵۴۱ تن کالا به عراق

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : ۶۰ هزار و ۵۴۱ تن کالا در ۶ ماه اول سپری شده از امسال از طریق پایانه مرزی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه به عراق صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : این میزان کالا توسط سه هزار و ۵۵۳ کامیون ایرانی از طریق پایانه مرزی پرویزخان به کشور عراق صادر شده است.

او افزود: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۱۸۲ هزار و ۵۵ تن کالا توسط ۶ هزار و ۸۶۳ کامیون داخلی و ۳۵۶ کامیون خارجی از مرز رسمی پرویزخان به کشور وارد شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: ۲۴۰ هزار و ۶۳۵ تن کالا توسط ۹ هزار و ۳۳۰ کامیون در مرز رسمی پرویزخان بارگیری شده است.

کرمی با اشاره موقعیت کشور ایران و استان کرمانشاه برای ترانزیت کالا به سایر کشورها، ادامه داد: کشور‌های همسایه ایران برای صادرات و ترانزیت کالا به دلایل مختلف کالای خود را از طریق ایران جابه‌جا می‌کنند و تمام حجم کالای وارد شده به کشور واردات برای مصرف در داخل محسوب نمی‌شود.

او ادامه داد: ۲۴۵ هزار و ۶۹۳ تن کالا توسط هشت هزار و ۳۴۱ کامیون خارجی را ترانزیت شده و می‌توان گفت در مجموع بیش از ۷۳۰ هزار تن کالا از طریق مرز پرویزخان جابه‌جا و مبادله شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.