اجرای طرح راه آهن کرمانشاه به خسروی باعث تحول اقتصادی منطقه می‌شود

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: اجرای طرح راه آهن کرمانشاه به خسروی از مسیر گیلانغرب علاوه بر اشتغالزایی مناسب،موجب تحول اقتصادی منطقه شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حشمت رضایی سرپرست فرمانداری گیلانغرب روز یکشنبه در جلسه برنامه ریزی اجرای طرح راه آهن کرمانشاه به خسروی در محور شهرستان گیلانغرب با حضور مدیران استانی گفت: در مسیر اجرای این طرح در بخش گواور قطعه ۴ به سمت استان ایلام طراحی و تعریف شده است.

او اظهار داشت: همکاری و همراهی اهالی مسیر برای اجرای طرح در جهت نیل به اهداف ضروری است و باید در روند تعیین تکلیف اراضی ملی محدوده، منابع طبیعی تسریع کند.

طرح آماده آغاز عملیات اجرایی است

الیاس سلیمانی مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در استان کرمانشاه نیز گفت: قطعه ۴ این طرح به سمت ایلام به طول ۲۰ کیلومتر در حوزه استان کرمانشاه در بخش گواور قرار گرفته است.

او افزود: ۸۵ درصد تجهیز کارگاه و بخش‌های مرتبط آن انجام گرفته و طرح آماده آغاز عملیات اجرایی است و توافقات با کشاورزان نهایی شده و هزینه‌های مربوط به اسناد تملکی نیز پرداخت شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای این قطعه پیش بینی شده است، ادامه داد: تحقق این امر موجب تحول مناسب در منطقه می‌شود البته ۳۰۰ نفر را به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.

گفتنی است:طرح راه‌آهن غرب کشور به طول ۶۰۵ کیلومتر مشتمل بر محور‌های اراک (سمنگان) - کرمانشاه به طول ۲۶۷ کیلومتر، کرمانشاه - خسروی به طول ۲۶۳ کیلومتر و همدان - ملایر (جوکار) به طول ۷۵ کیلومتر است و در صورت تکمیل قطعه کرمانشاه به خسروی، ایران به شبکه‌های ریلی بین‌المللی متصل می‌شود.

انتهای پیام/ق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.