رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرپل‌ذهاب از تامین اعتبار لازم برای اجرای طرح‌های هادی در ۱۱ روستای این شهرستان توسط این نهاد در امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مصیب شهبازی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرپل‌ذهاب گفت : برای اجرای طرح‌ها در مجموع ۱۱ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و مرزی اختصاص یافته است.

او گفت : برای اجرای طرح هادی چهار روستا چهار میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، برای اجرای طرح هادی ۶ روستا، ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار استانی و چهار میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال نیز برای اجرای طرح هادی یک روستا از محل اعتبارات ملی و مرزی اختصاص یافته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرپل‌ذهاب افزود: ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح گردشگری یک روستا اختصاص یافته که به طور قطع این اعتبار منجر به ایجاد جاذبه‌های بسیاری برای گردشگران و توریست‌ها و مسافران و مردم این شهرستان خواهد شد.

شهبازی به صدور سند روستایی در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: صدور ۲۰۰ جلد سند در ۲۳ روستای فاقد سند در دستور کار قرار گرفته است.

او در مورد طرح ویژه مقاوم سازی منازل روستایی گفت: وام ۱۰۰ میلیون تومانی قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۲ ساله با سود ۵ درصد با هر تعداد که متقاضی وجود داشته باشد، به متقاضیان قابل پرداخت است.

مشکلات معدن داران گیلانغرب

رئیس اتحادیه صنف معدن‌داران شهرستان گیلانغرب افزایش هزینه اکتشاف و استخراج همچنین هزینه‌های آتش باری، باطله برداری و افزایش هزینه‌های حمل بار را از جمله مشکلات معدن داران بیان کرد.

جهانبخش مرجانی افزود: متروکه شدن معادن، ضرورت برداشتن لایه‌های مشرف و تهدید کننده مواد معدنی را به طور چشمگیری سنگین کرده به طوری که اگر لایه‌های تهدیدکننده کنار نرود و برداشت نشود موجب خارج شدن فعالیت معدنی به طور جدی خواهد شد و این مورد به تنهایی در این راستا هزینه‌های غیرقابل پیش بینی را چندین برابر افزایش داده و تولید را محدود کرده است.

او نبود جاده دسترسی مناسب را یکی دیگر از دلایل افزایش سرسام آور هزینه‌های حمل به مراکز فروش عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه اخیراً عملیات اجرایی بخشی از جاده معادن با تخصیص درصد حقوق دولتی آغاز شده، تکمیل کل محور با بهسازی ۱۵ کیلومتر دیگر ضروری است.

لزوم ایجاد ناحیه صنعتی قیر در گیلانغرب

رئیس اتحادیه صنف معدن داران گیلانغرب گفت: عمیق‌تر شدن مواد معدنی و محدودیت‌هایی که در نقاط عمیق برای جابه جایی ایجاد می‌کند به علاوه آب گرفتگی‌های فصلی و عمیق بودن محل ذخایر تاثیرات مخربی را به وجود آورده است.

مرجانی نبود فعالیت مرتبط با قیر معدنی، محدودیت در صادرات و مصارف داخلی به دلیل شیوع کرونا که منجر به تعطیلی بازار و محدود شدن زمینه توسعه و فعالیت معدن داران شده را یکی دیگر از تهدیدات جدی ذکر کرد که معدن داران با آن مواجه هستند.

او افزود:نبود تامین سوخت مورد نیاز و خرید از بازار آزاد و قیمت‌های چند برابر، نبود نقدینگی لازم برای خرید مواد معدنی و تعطیلی بازار که باعث شده خیلی از معادن با بهره بانکی اخذ شده از عوامل مختلف با بانک‌ها مواجه شوند از دیگر مواردی است که به گفته رییس اتحادیه صنف معدن داران گیلانغرب بر فعالیت معدن داران تاثیر گذاشته است.

مرجانی ایجاد ناحیه صنعتی قیر را برای واحد‌های بیتومین پراکنده ضروری دانست و گفت: دولت می‌تواند با استفاده از ارتباط و تعامل مناسبی که با کشور چین دارد زمینه ورود تکنولوژی مناسب برای فرآوری قیر طبیعی را فراهم نماید.

او خواستار توجه به حقوق کارفرما در در مناطق محروم درزمینه هزینه‌های بیمه‌ای شد .

ساخت ۶ ساختمان آموزشی در مناطق مختلف

سرپرست فرمانداری پاوه گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان آبان ماه ۶ ساختمان آموزشی در مناطق مختلف این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

جلیل بالایی افزود: در نشستی که به تازگی با مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس برگزار کردیم مقرر شد مدارس روستا‌های شمشیر، نوریاب، هانی گرمله و محله دوریسان پاوه و ۲ باب واحد آموزشی در شهر بانه وره تا یک ماه آینده افتتاح شود.

او از جدیت و همراهی اداره کل نوسازی مدارس و مشارکت خیرین و بنیاد برکت در ساخت این مدارس قدردانی کرد و ادامه داد: تخریب و نوسازی مدارس غیر مقاوم از دیگر اولویت‌های شهرستان است.

سرپرست فرمانداری پاوه از اختصاص ۱۷ میلیارد ریال برای گاز کشی و استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس نودشه خبر داد.

بالایی افزود: گازرسانی به واحد‌های خوابگاه شهید چمران، دبستان ۷ تیر، دبستان سمیه، خوابگاه معلم ۱و۲، دبیرستان‌های شهید چمران، حضرت خدیجه، شهید حاجی و آزمایشگاه مرکزی و سالن ورزشی جوان نودشه در مرحله انتخاب پیمانکار است.

او گفت: یکی از مطالبات مردم نودشه پس از انتقال خط گاز به این شهر گاز کشی و استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.