آنجفی گفت: ۶۰ درصد انار تولیدی ساوه قابلیت صادرات دارد.

آنجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، د گفت: از نظر میزان تولید و سطح زیر کشت شهرستان ساوه در کشور رتبه دوم را دارد که ۶۰ درصد محصول تولیدی قابلیت صادرات دارد.

او اضافه کرد: در مجموع ۷۵ هزار هکتار سطح باغات استان مرکزی، ۱۲ هزارهکتار باغ انار در شهرستان ساوه وجود دارد و امسال ۱۶۰ هزار تن انار از باغات شهرستان ساوه برداشت خواهد شد.

میرزایی فرماندار ساوه هم گفت: احداث پایانه صادرات انار از نیاز‌های اصلی باعداران ساوجی است که مراحل اختصاص زمین و تغییر کاربری آن صورت گرفته و صرفا اختلاف در راه اندازی این پایانه توسط تعاونی باغداران و یا تعاونی دهیاران بخش مرکزی ساوه وجود دارد.

شریفی جهاد کشاورزی شهرستان ساوه هم گفت: انار ساوه یکی از مرغوبترین انار‌های کشور بوده که ۱۲ رقم تجاری در ساوه تولید و قابل عرضه است.
شریفی افزود: در ۱۵ مرکز کار فرآوری و بسته بندی این محصول در حال انجام است.

ارباب کارشناس جهاد کشاورزی ساوه هم گفت: انار دارای ارقام متفاوتی ست که باغداران ساوجی عمدتا، رقم‌های ملس ساوه، و مابقی یوسف خانی تبریزی، آلک و شیرین را تولید می‌کنند.

در کشور ۹۰ هزار هکتار باغ انار وجود دارد که میانگین برداشت از هر هکتار حدود ۱۴ تن است که در سال گذشته قریب به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انار تولید و به بازار عرضه شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.