مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از فعالیت ۲۶ داروخانه مجاز دامپزشکی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶ داروخانه دامپزشکی در استان فعالیت دارند گفت: از ابتدای سال تا کنون ۳۳۵ مورد بازدید از داروخانه های استان صورت گرفته است.

او افزود: به منظور جلوگیری از قاچاق دارو و واکسن، علاوه بر ارسال گزارش های ماهانه توسط داروخانه ها و مراکز پخش دارو به اداره کل دامپزشکی، کلیه داروها و واکسن ها از طریق سامانه d.ivo.ir ثبت و توزیع می‌شوند.

اصغر زاده با بیا‌ن اینکه کارشناسان ادره کل دامپزشکی استان و شبکه های دامپزشکی به صورت مستمر بر ورود و خروج دارو و توزیع آن نظارت دارند اظهار کرد: هدف از رصد و پایش داروخانه ها و مراکز پخش دارو در استان، جلوگیری از قاچاق دارو های دامپزشکی و تأمین به موقع دارو، واکسن، مواد بیولوژیک و ریز مغزی های مورد نیاز جمعیت دامی استان است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: دامداران واکسن و داروی مورد نیاز دام را تنها براساس نسخه دامپزشک از مراکز مجاز توزیع دارو تهیه نمایند و به مراکز غیرمجاز مراجعه نکنند، زیرا ممکن است دارو یا واکسن تقلبی بوده و باعث اثرات بدی برای دام و حتی سبب مرگ دام شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.