به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید محمدحسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی قم امروز در نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر که در ساختمان شهید باکری این شورا برگزار شد، با اشاره به اصول روسازی معابر شهری بیان کرد: در معابر شهری دو نوع روسازی آسفالتی و بتنی انجام میشود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی قم اضافه کرد: مهمترین ماده مصرف شده در روسازی آسفالتی، قیر است و در روسازی بتنی هم از سیمان به عنوان مهمترین مصالح مصرفی استفاده میشود، ضمن آنکه هم اکنون و پس از اجرای موفق بلوار آیتالله بروجردی، تلاش میشود تا روسازی بیشتر معابر به شکل بتنی پیگیری و انجام شود.
عضو شورای اسلامی شهر ادامه داد: شهرداری قم در پنج سال گذشته بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان بودجه و اعتبار برای روسازی معابر هزینه کرده است و این در حالی بوده که در سه سال گذشته، قیمت قیر نُه برابر افزایش یافته است که از این رو، اهمیت نگهداری آسفالت و ترمیم آن بیش از پیش خود را نشان میدهد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر سپس افزود: طی پنج سال گذشته، ۳۰ درصد معابر شهری قم روسازی جدید شده یا روکش آسفالت آنها ترمیم و اصلاح شده است.
دهناد همچنین عنوان کرد: شهرداری قم در پنج سال گذشته، بیش از ۴۰۰ هزار تُن روکش جدید بر روی روسازیهای موجود توزیع کرده که این امر هزینه بسیار بالایی برای مدیریت شهری داشته است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی قم در پایان با اشاره به هزینه ۱۰۰ میلیاردی شهرداری قم برای روسازی معابر در امسال گفت: نگهداری راه در شرایط مناسب، بسیار ارزانتر از هزینه تعمیرات پس از خراب شدن و استهلاک است.
انتهای پیام/ح