حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی گفت: مطابق توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، همه حوزه‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد که در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان تصویب شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری ابراز داشت: برگزاری نشست‌های منظم شورای فرهنگ عمومی استان با بهره‌بری بالا هدف قرار گیرد و مصوبات شورای فرهنگ عمومی کاربردی و قابل اجرا باشد.

او افزود: به گفته مقام معظم رهبری «فرهنگ حاشیه اقتصاد و سیاست نیست بلکه اقتصاد و سیاست حاشیه و ذیل فرهنگ است.» از این رو همه حوزه‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در ارتقا سطح فرهنگی جامعه گفت: متولی و مسئول ساماندهی رسانه‌ها تعیین شود.

مطیعی بیان کرد: برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مکان‌های مختلف مانند بازار‌ها و به ویژه برای فروشندگان تلاش شود، زیرا بی توجهی به آن تبدیل به معضل فرهنگی بزرگی خواهد شد.

او افزود: کشور‌های غربی فرهنگ خود را مبنای کار قرار داده‌اند و تا عمق خانه‌های مردم ایران نفوذ کرده‌اند. ما نیز باید با مبنا قرار دادن فرهنگ اسلام و قرآن با این تهاجم فرهنگی مقابله کنیم و فرهنگ عمومی مردم را مطابق با قرآن ارتقا دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: اگر فرهنگ ارتقا یابد، سایر مشکلات جامعه مانند اقتصاد و معیشت نیز برطرف می‌شود.

این نشست اولین نشست شورای فرهنگ عمومی پس از انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان بود که راهبرد‌های جدید این شورا تبیین و بر اجرایی شدن مصوبات آن تاکید شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.