عضو جنبش عصائب اهل الحق عراق عنوان کرد در انتخابات اخیر در کشور، ردپای آمریکا و رژیم صهیونیستی دیده می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازپایگاه هنا الخبر، سالم العبادی، مسئول دفتر سیاسی عصائب اهل الحق در کربلا به مسئله انتخابات و نتایج آن واعتراض برخی ائتلاف‌ها به نتایج آن پرداخت.

وی گفت: در تقلب انتخاباتی اخیر در عراق، دست‌های آمریکا و اسرائیل دیده می‌شود و هدف از این تقلب دور کردن شخصیت‌های سیاسی مقاومت از عرصه سیاست کشور است.

العبادی افزود: بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داریم با همدستی آمریکا، اسرائیل و برخی از چهره‌های داخلی، از قبل از انتخابات برنامه ریزی شده بود تا شخصیت‌های وابسته به محور مقاومت از نتایج انتخابات دور شوند و در مرحله بعد سازمان بسیج مردمی یا منحل یا در نهاد‌های دیگر ادغام شود.

وی گفت: از نقش کشور‌های حوزه خلیج (فارس) یا اسرائیل یا اظهارنظرهایشان مبنی بر ضرورت دور کردن برخی از گروه‌ها از عرصه سیاسی کشور تعجب نمی‌کنیم، همه این‌ها نشان از دخالت آشکار در انتخابات و شکل گیری نتیجه متقلبانه‌ای است که در سیرک انتخابات رخ داد.

مسئول دفتر سیاسی عصائب اهل الحق درباره پلاسخارت نماینده سازمان ملل متحد درعراق نیز عنوان کرد که نقش او و سابقه اش در عراق روشن است، او در بسیاری از مسائل منفی شریک است، این رفتار نشان از نقش ناامید کننده او و حرکتش در مسیر اهداف کشور‌های خارجی است.

مردم چندین شهر عراق در اعتراض به نتایج نهایی انتخابات به میادین و خیابان‌های اصلی شهر رفته و اعلام کردند این نتایج تقلبی بوده و آن را نمی‌پذیرند.

کمیسیون انتخابات عراق شامگاه شنبه اعلام کرد نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق در دسترس همه افراد در وبگاه خبری این کمیسیون قرار دارد. این کمیسیون میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی این کشور را ۴۳ درصد اعلام کرد. همچنین بر اساس بیانیه این کمیسیون بیش از ۹/۶ میلیون نفر در انتخابات پارلمانی ۱۰ اکتبر در عراق رای خود را به صندوق ریختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار