نماینده کنگره آمریکا: توسعه زرادخانه موشکی چین امنیت ما را تهدید می‌کند

مایکل مک کال موشک‌های جدید چینی را بسیار پیشرفته و خطرناک ارزیابی و اذعان کرد آمریکا نمی‌تواند از خود در برابر چنین سلاحی محافظت کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مایکل مک کال، نماینده تگزاس در کنگره آمریکا اعلام کرده است که توسعه زرادخانه موشکی چین می‌تواند به تهدیدی برای آمریکا تبدیل شود.

او در ادامه گفت که موشک‌های جدیدی که توسط چین آزمایش می‌شوند از پیشرفته‌ترین و خطرناک‌ترین نوع تسلیحات نظامی هستند و اذعان کرد که: «ما نمی‌توانیم از خود در برابر آن‌ها محافظت کنیم.»

مک کال افزود: ما از همان زمانی که چین در در رژه‌ میدان «تیان آنمن» آن‌ها را به نمایش گذاشت، می‌دانستیم چنین سلاحی دارد ولی فکر نمی‌کردیم واقعا بخواهند از آن استفاده کنند. این موشک‌ها می‌توانند دور زمین بچرخند و ۲۵ مایل دورتر از هدفی که مشخص شده به زمین برخورد کنند. این بسیار نگران کننده است.

نماینده کنگره آمریکا آزمایش موشکی چین را هشداری برای این کشور و متحدانش دانست و خاطرنشان کرد که این یک بحران تسلیحاتی محسوب می‌شود.

گفتنی است که چین یک موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش کرده است. این آزمایش توسط رادار‌های آمریکایی شناسایی شده و اکنون نگرانی مقامات را برانگیخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار