رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: پیک ششم بیماری همه گیر کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شیوع پیدا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: روند صعودی شیوع بیماری کرونا در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، دنا و چرام حاکی از آغاز شیوع پیک ششم این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد است.

یزدان پناه افزود: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار جان خود را از دست داد و شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۷۱ تن افزایش یافت.

او اضافه کرد: هم اکنون ۲۶۴ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۱۶ تن مبتلای قطعی و ۱۷ تن از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۷۵ هزار و ۳۹۸ تن بهبود یافته گزارش شده است.

او گفت: از ۵۴۷ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست‌های PCR حدود ۴۱ درصد موارد مثبت بودند بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و دنا و از ۵۶۳ نمونه رپید تست ۱۶ درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و دنا بودند.

یزدان پناه از مردم استان خواست بیماری کرونا و قدرت کشندگی این بیماری را جدی بگیرند و با پرهیز از عادی انگاری و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی حتما از ماسک استفاده کرده و از شرکت در تجمعات، دورهمی‌ها و همچنین از رفتن به سفر‌های غیر ضروری و مکان‌های پر خطر مثل مراکز بهداشتی و درمانی، آرامستان ها، بوستان‌ها و بازار خودداری کنند.

او گفت: کسانی که تاکنون واکسن نزده اند هر چه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون استان مراجعه کنند تا چنانچه گرفتار کرونا شوند شدت بیماری در آن‌ها کمتر، احتمال بستری کاهش یافته و مرگ و میر کرونا در استان به حداقل برسد.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.