معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۴۸ واحد صنفی امسال به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی پلمب شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، روح الله باقری فرد معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت: روزانه ۳۲۰ مورد بازدید از واحدهای صنفی استان با هدف بررسی نحوه اجرای دستورالعمل های بهداشتی ستاد کرونا و رصد تخلفات صنفی انجام می شود.

او بیان کرد: بازرسان در گشت های مشترک صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد و دستگاه های اجرایی متولی از جمله تعزیرات حکومتی، پلیس اماکن و مبارزه با کالا و ارز، شبکه بهداشت و دامپزشکی روزانه در ۲ نوبت بازارهای کهگیلویه و بویراحمد را رصد می کنند.

باقری فرد ابراز کرد: هم اکنون کار نظارت و بازرسی از بازارهای استان از سوی ۲۰ تیم در شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود.

او عنوان کرد: ۸۶۷ گشت مشترک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، فرمانداری ها، دفتر اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سایر متولیان امسال در استان انجام شده است.

باقری فرد با اشاره به اینکه حدود ۳۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه در استان فعالیت می کند افزود: امسال بیش از ۶۰ هزار و ۱۹۶ مورد بازرسی از اصناف استان انجام گرفت.

او اظهار داشت: در این زمینه بیش از هزار و ۶۰۷ پرونده تخلف صنفی به ارزش ریال ۱۱۸ میلیارد ریال تشکیل شد.

باقری فرد تصریح کرد: گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و عدم رعایت ساعات کاری، عرضه خارج از شبکه از مهمترین تخلفات واحد های صنفی استان در این مدت بوده است.

او گفت: واحد های صنفی  در راستای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، کالاهای لوازم خانگی، روغن، موتور، پوشک بچه و .. را در سامانه جامعه تجارت و جامع انبارها ثبت کرده در غیر اینصورت کالاها مشمول قاچاق کالا بوده و برای آن ها پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات معرفی می شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.