سرپرست امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، از اجرای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد امانت کتاب در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمد فرهادی سرپرست امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فعالیت تمامی کتابخانه زیرمجموعه این نهاد در استان به روال عادی بازگشته است، از اجرای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد امانت کتاب نیز خبر داد.

او افزود: با تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌ها از نظر شیوع کرونا تمامی ۵۵ باب کتابخانه عمومی موجود در استان آماده ارائه خدمات حضوری به مراجعه‌کنندگان است.


بیشتر بخوانید


فرهادی با بیان اینکه فعالیت سالن مطالعه کتابخانه‌ها در مناطق نارنجی و زرد با ۳۰ و ۴۰ درصد ظرفیت دنبال خواهد شد، تصریح کرد: همچنان بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع افراد در بخش‌های مختلف کتابخانه شامل لابی، راهروهای مخازن، مقابل میز امانت و محوطه کتابخانه تاکید می‌شود.

او به بخشودگی جرایم دیرکرد امانت کتاب نیز اشاره کرد و یادآور شد: اعضای کتابخانه‌های عمومی استان می‌توانند به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت از طرح تخفیف ۱۰۰ درصدی جرایم دیرکرد تحویل کتاب‌های تاخیری بهره‌مند شوند.

فرهادی درباره زمان اجرای این طرح گفت: تمامی اعضایی که در زمان شیوع کرونا به دلیل ضرورت دوری از محیط‌های عمومی و تعطیلی کتابخانه‌ها نتوانسته‌اند کتاب‌های امانتی را در وقت تعیین شده به کتابخانه تحویل دهند از ۲۵ مهر تا دوم آبان می‌توانند از طرح بخشودگی جرایم دیرکرد استفاده کنند.

او در خصوص امکان تداوم ارائه خدمات طرح پیک کتاب در زمان بازگشایی کامل کتابخانه‌ها نیز افزود: برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح در شرایط عادی نیز انجام شده است تا مخاطبان سالمند و علاقه‌مندانی که به هر دلیل امکان مراجعه حضوری به کتابخانه‌های شهر شهرکرد و سامان را ندارند همچنان بتوانند از خدمات ارائه کتاب در درب منزل بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار