روستای سنیدر قاینات این روز‌ها با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند و برای تأمین آب شرب پایدار با مشکل مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  حکایت کمبود آب و زخم خشکسالی در خراسان جنوبی قصه‌ی تازه و جدیدی نیست.

بسیاری از روستا‌های خراسان جنوبی محروم از این ماده حیاتی هستند و برخی از آنها ، چشمه‌ ها و قناتهایشان نفس‌های آخر را می‌ کشند.

سنیدر قاین هم داستان مشابهی با این موضوع دارد.

یکی از اهالی روستای سنیدر قاین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند گفت: حدود ۶ سالی است که این روستا با مشکل کم آبی مواجه شده است بطوری که صبح‌ ها فقط در حد یک ساعت فرصت داریم تا آب مورد نیاز خود را در منبع‌ های آب خانگی ذخیره کنیم.

او بیان کرد: از طرفی قسمتی از این آب شرب در روی زمین رها می‌شود به نحوی که حیوانات هم به آن دسترسی دارند و پس از آن وارد منبع می‌ شود.

لب‌های تشنه در انتظار اعتبار

مشکل کم آبی روستای سنیدر را از اداره آب و فاضلاب قاینات پیگیری کردیم.

مختاری رئیس اداره‌ی بهره برداری و توسعه آب امور آب و فاضلاب شهرستان قاینات گفت: روستای سنیدر از توابع بخش مرکزی شهرستان قاینات، دارای ۱۱۱ خانوار است که سال ۷۸ از طریق یک دهنه چشمه آب رسانی شدند.

مختاری افزود: آب چشمه در اثر خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی کاهش یافت و این روستا با کمبود آب آشامیدنی مواجه شد.

او با بیان اینکه آب روستا کلر زنی می‌شود تصریح کرد: هم اکنون آب رسانی به این روستا به صورت سیار هم انجام می‌شود.

رئیس اداره‌ی بهره برداری و توسعه آب امور آب و فاضلاب شهرستان قاینات اظهار کرد: تأمین بلند مدت آب شرب روستای سنیدر در قالب یک مجتمع متشکل از روستا‌های شیخ علی، سنیدر و دوچاهی انجام خواهد شد.

او گفت: مطالعات و طراحی مجتمع انجام شده و نیازمند ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجرایی شدن است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.