در فضای بیرونی زمین حقایق و اطلاعاتی وجود دارند که احتمالا تاکنون چیزی درباره آن‌ها نشنیده اید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از almrsal، در هنگام انجام یک مطالعه موضوعی در مورد فضای خارجی زمین متوجه می‌شویم برخی از حقایق ترسناک در مورد فضا وجود دارد، که می‌توان آن را به عنوان  نمایش وحشتناک یک سیاهی بی پایان در نظر گرفت.

طبیعتا اطلاعات عجیب زیادی در مورد فضا وجود دارد و اگر شما از آن دسته آدم‌هایی هستید که این اطلاعات باعث رضایت شما می‌شوند و مورد علاقه شما هستند، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا پایان بخوانید.

پدیده‌های فضای بیرونی زمین

سیاهچاله‌ها

از زمانی که آلبرت اینشتین ایده سیاهچاله‌ها را با نظریه نسبیت عام خود در سال ۱۹۱۶ مطرح کرد، این ایده به یک افسانه تبدیل شد. اخیرا اخترشناسان اولین تصویر از سیاهچاله را با استفاده از یک شبکه متشکل از هشت تلسکوپ در سراسر جهان گرفتند، اما هنوز هم سوالات زیادی در مورد سیاهچاله‌ها باقی مانده که هنوز بی پاسخ هستند. سیاهچاله‌ها از جنبه تأثیرشان بر روی اجسام مجاورشان تشخیص داده می‌شوند و از بقیه ستارگان و کهکشان‌ها متمایز می‌شوند. سیاهچاله‌ها معمولا در اثر انفجار یک ستاره بزرگ بوجود می‌آیند.

سیاهچاله

سیاهچاله‌ها در اندازه‌های مختلف وجود دارند و مثل طوفان که آثار مخربی را بر جای می‌گذارد، با سرعت زیاد حرکت می‌کنند. حتی کوچکترین نسخه‌های سیاهچاله‌ها نیز می‌تواند فاجعه بار باشد. اگرچه گاهی کاوشگران وسوسه می‌شوند از این حفره‌ها و چاله‌های تاریک دیدن کنند، اما باید بگوییم که هیچ چیزی نتوانسته از یک سیاهچاله به سلامت عبور کند.

شراره‌های خورشیدی

خورشید یک ستاره شگفت انگیز و بزرگ است که گرما، نور و دمای مورد نیاز برای ایجاد حیات روی زمین را مهیا می‌کند. همچنین باید بگوییم که به طور پیوسته در حال انبساط است و روزی کل زمین را نابود می‌کند. شعله ور شدن خورشید حاصل انفجار‌های شدید است و هنگامی رخ می‌دهد که انرژی ذخیره شده خورشید به طور ناگهانی آزاد می‌شود.

شراره‌های خورشیدی

دانشمندان، شعله‌های خورشیدی را براساس میزان نور و روشنایی آن‌ها طبقه بندی می‌کنند. بزرگترین نوع آنها می‌تواند به شدت به ماهواره‌ها آسیب برسانند و شبکه‌های برق را از بین ببرند و اساسا همه فناوری‌های هوشمند را به وسایلی بی مصرف تبدیل کنند.

انقلاب‌ های ستاره‌ ای

فوران‌های نسبتاً کوچکی در سامانه‌های دو ستاره رخ می‌دهد و وقتی گرانش کوتوله سفید مواد را از ستاره همسایه دور می‌کند، گاز تجمع می‌یابد و در نهایت به قدری متراکم می‌شود که در جرقه همجوشی هسته‌ای مشتعل می‌شود. این ابرنواختر می‌تواند به حرارت ۱۲۰ میلیون درجه برسد که پنج برابر گرمتر از دمای انفجار هسته‌ای خواهد بود.

اگرچه به نظر می‌رسد سیاره زمین، یک توپ غول پیکر است که اقیانوس‌های بی پایان و جاده‌های بی انتها در آن قرار دارند، اما سیاره‌های بزرگ دیگری هم هستند. جالب است بدانید که اندازه سیاره مشتری دو و نیم برابر بقیه سیارات در منظومه شمسی است.

سیارات بی ستاره

سیارات بی ستاره

این سیاره‌های بی ستاره که به سیاره‌های سرگردان، سیارات بدون تراکم، سیاره یاغی و سیاره یتیم و ... نیز معروف هستند، اجرامی هستند که جرم کافی برای اینکه به آنها عنوان سیاره داده شوند را دارند، اما مستقیما بر گرد مرکز کهکشان‌ها می‌گردند و مداری حول ستاره مشخصی ندارند. دانشمندان بر این باورند که سیارات بی ستاره ممکن است از یک سیستم سیاره‌ای پیشین به بیرون پرتاب شده باشند یا اینکه هرگز بستگی گرانشی به هیچ ستاره یا کوتوله قهوه‌ای پیدا نکرده‌اند. جالب اینجاست که برخی از سیارات بی ستاره می‌توانند دارای اقیانوس‌های زیرزمینی باشند و قابلیت حیات داشته باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
اصلا ترسناک نبود
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۱۳ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
به نظر من کهکشانها گردبادهای فضایی هستند که از سیاره بی نهایت عظیم بلند شده اندوسیاه چاله هامرکز این این گردبادهای هستندوبخاطراینکه گازهاواجسام با سرعت بالادرچرخشندوبهم می خورندصاعقه هایی ازوسط سیاه چاله جت هاله وجود می ایدوهرچه قدرکهکشان جوان باشدمارپچی هست چونکه اوایل گردباد هست وهرچه قدرازعمرکهکشان می گذرد نیروی خودراگردبادازدست می دهدوبیضی شکل واخرسرهم بصورت کهکشان نامنظم درمی‌آید چونکه نیرویش را ازدست داده پس تمام کهکشانها گردبادهای فضایی هستند احتمال دارددرجویک سیاره بسیار عظیم درچرخشندکه جواین سیاره رانقطه تاریک می گوییم و احتمال دارد دنباله دارها ازاب ویخ این سیاره عظیم باشند که باگردبادها به فضایی این سیاره بلند شده اندلطفا این نظریه راهرچندکه شبیه داستانهای علمی تخیلی هست رادرسطح جهانی گسترش دهیداحتمال داره یک دیدگاه علمی بشودونقطه عطفی در راه پیشرفت انسانهابشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بله
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۵:۳۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
بله سیاه چاله وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۷:۱۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
قدرت خداوند
Iran (Islamic Republic of)
پرنیان مال امیری
۱۶:۰۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
تواز خواب بیدار شو چون حقیقت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
تو از خواب بیدار شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
سلام اینکه علم و دین همیشه در تضاد بودند شکی نیست ولی این احتمال که ما بدلیل نداشتن دانش نمی تونیم خیلی چیزارو بپذیریم دلیل بر این نیست که دین علم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
بچه بیا پایین بابا سرموند درد گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۴:۱۱ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۵:۵۰ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
اینارو چند روز پیش تلویزیون نشون میداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۸ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
خداوند منان که جهان را افرید وحشتناک نیافرید بلکه با عظمت و شکوه و نظم افرید هیچ چیز در عالم خلقت جز گناه و هرانچه انسان را به سمت گناه سوق دهد وحشتناک نیست .انجا که به سمت خالق در حرکتی و در سیر و صعود به سوی خدای بینهایتی نه تاریکی هست و نه وحشت.فقط نور است الی نور.مهم انتخاب راه است،راه را باید درست انتخاب کرد .
Iran (Islamic Republic of)
حسنا
۱۸:۵۵ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
دم شما گرم , چه سخن حکیمانه ای
Iran (Islamic Republic of)
پریسا پور مشکی
۲۲:۵۴ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
خدا یا خدایا این بلارو خودت از کهکشون بردار
مارو آسوده کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
این اطلاعات از نظر ما یعنی کسایی که عاشق نحومن و هر روزه کلی چیز میخونن خیلی پیش پا افتادس.
اگه با دونستن این چیزای پیش پا افتاده ذهنتون هنگ میکنه و ترس بهتون دست میده... اول اینکه پیشنهاد میکنم دیگه نجوم و.. نخونید چون مث ماها یه دییونه و روانی میشید.
اگه اعداد ارقام نجومی و خیلی چیزای دیگه .... رو بخونید و اگاهی ازش داشته باشبد هرگز دلتون نمیخواد که به اعتقاداتتون پایبند باشید.
و یک بی دین میسید.


اگه نجوم بخونید یک انسان میشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
هیچ‌ چیزی خطر نا کتر از خود انسان نیست که نه به طبیعت رحم کرد نه به همنوع
Iran (Islamic Republic of)
Aysan
۱۴:۳۷ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
خدا خودش بزرگه و با یه اشاره میتونیم نابود بشیم اگه قرار به نابودی هست تا الان نابود شده بودیم پس خدا حساب همه جاشو کرد شکر هزاران بار شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
اون موقع نابود میشیم که کهکشان اندرومدا کل اسمون و بگیره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۹ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
هیچ معبودی جز او نیست من که دارم میترسم
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۲:۵۶ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
عاشق سیاهچاله هام
Iran (Islamic Republic of)
Aliakbar
۰۵:۳۸ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
اینارو یه بچه پنج ساله هم میدونست
Iran (Islamic Republic of)
منا
۰۲:۴۴ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
خطرناک اما حیاتی اگه سیاه چاله ها نبودند شاید ماهم نبودیم
Iran (Islamic Republic of)
دیوانه جنگ
۰۰:۴۰ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
ممنون اززحماتتون که این مطالب روانتشارمیدهید، لطفاازستاره طارق همان کوبنده شب ببشترتوضیحاتی ارائه دهید، وکاراین ستاره رودراسمان توضیح دهید،، ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
بسم الله الرحمن الرحیم
«لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ»
یعنی هیچ نیرو و توانى جز از سوى خداوند بلندمرتبه و بزرگ نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
متن آیة الکرسی
بسم الله الرحمن الرحیم

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ كُرْ‌سِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ ﴿٢٥٥﴾ لَا إِكْرَ‌اهَ فِي الدِّينِ ۖ قَد تَّبَيَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَيِّ ۚ فَمَن يَكْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ﴿٢٥٦﴾ اللَّـهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِينَ كَفَرُ‌وا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾
ترجمه آیة الکرسی

خداست كه معبودى جز او نيست؛ زنده و برپادارنده است؛ نه خوابى سبک او را فرو مى‌گيرد و نه خوابى گران؛ آنچه در آسمان‌ها و آنچه در زمين است، از آنِ اوست. كيست آن كس كه جز به اذن او در پيشگاهش شفاعت كند؟ آنچه در پيش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است مى‌داند. و به چيزى از علم او، جز به آنچه بخواهد، احاطه نمى‌يابند. كرسى او آسمانها و زمين را در بر گرفته، و نگهدارى آنها بر او دشوار نيست، و اوست والاى بزرگ. (۲۵۵) در دين هيچ اجبارى نيست. و راه از بيراهه بخوبى آشكار شده است. پس هر كس به طاغوت كفر ورزد، و به خدا ايمان آورد، به يقين، به دستاويزى استوار، كه آن را گسستن نيست، چنگ زده است. و خداوند شنواى داناست. (۲۵۶) خداوند سرور كسانى است كه ايمان آورده‌اند. آنان را از تاريكيها به سوى روشنايى به در مى‌برد. ولى كسانى كه كفر ورزيده‌اند، سرورانشان [همان عصيانگران] طاغوتند، كه آنان را از روشنايى به سوى تاريكيها به در مى‌برند. آنان اهل آتشند كه خود، در آن جاودانند.(۲۵۷)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
هزاران درود کسی که به خدا ایمان نداره باید در مقابل سیاهی‌ها وسیاهچاله ها نگران باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
فقط حبس ابد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۳:۵۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
نظرات بی مغز وبیدلیل رو خوندی نظر کسی که جهان راافرید روهم بخون درسوره یس میفرماید خورشیدوماه رامسخر کردیم وهمه انها درحال تسبیح خدا هستند وخدا انها را درمکان معین به گردش دراورد تا شما زمان را درک کنید ونابودی انها فقط به اراده خداست بقیه فقط نظر دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
به بهانه قرآن
بی احترامی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۰۹:۰۲ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
سلام
خدا چرا باید اینا رو نابود کنه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت چیست
۰۰:۳۸ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
شما ها کی میخواین بیدارشین؟؟؟¡¡¡
خدایی وجود نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
خدایا‌این‌همه‌قدرت‌داری‌
Iran (Islamic Republic of)
S.s.s
۲۰:۵۸ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
اینکه سیاه چاله بسیار فاجعه بار و خطرناک هست شکی نیست اما درباره خورشید اینکه تا لون موقع قطعا انسان ها قادر به سفر از زمین به سیارات دیگه هستن و اینکه سایارات بی ستاره هم خطری ندارن
Germany
علی میرزایی
۲۰:۴۶ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
من دیگه دارم میترسم...اوووووووووووووووووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
بیشتر از این مطالب بذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
چه خوب گفتید ها برا فرداشب به فضا بلیط داشتم
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۲:۵۷ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
منم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
خوب و تاثیرگذار بود اما خیلی مختصر و کوتاه بود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Fatema begzad
۱۳:۵۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
Good