مرحله کشوری نوزدهمین المپیاد ملی جوش کشور در شهر هفشجان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  فرانک کبیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان به عنوان مرکز المپیاد جوش معرفی شد، گفت: مرحله کشوری نوزدهمین المپیاد ملی جوش کشور در شهر هفشجان برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه زمان دقیق برگزاری این المپیاد مشخص نیست، افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی آموزش فنی و حرفه‌ای کشور این المیپاد تا اواسط آبان‌ماه در استان برگزار می‌شود.

کبیری اظهار داشت: شهر هفشجان از سال ۹۸ میزبانی رویداد المپیاد ملی جوش را کسب کرده و هم اکنون این شهر به عنوان مرکز المپیاد جوش ایران انتخاب شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان به ظرفیت صنعتگران، جوشکاران و هنرمندان این شهر و فعالیت این افراد در سایر شهر‌ها و کشور‌ها در حوزه جوش اشاره کرد و گفت: پارسال همزمان با برگزار المپیاد ملی جوش در شهر هفشجان دختر ۱۳ ساله ساکن شهر هفشجان به عنوان استعداد و ملکه جوش ایران معرفی شد.


بیشتر بخوانید


کبیری با تاکید بر اینکه میزبانی برگزاری المپیاد‌های ملی در برگیرنده دستاورد‌های فرهنگی و اقتصادی برای استان چهارمحال و بختیاری است گفت: معرفی ظرفیت‌های و توانمندی‌های هنرمندان و صنعتگران استان، تقویت روحیه خودباوری، معرفی پتانسیل‌های استان، رونق گردشگری و نشان دادن قابلیت‌های استان با برگزاری این المپیاد‌ها در استان فراهم می‌شود.

او به هزینه‌بر بودن این المپیاد و صنعت جوش اشاره کرد و گفت: اجرای هرچه بهتر این دوره از مسابقات، به حمایت حامیان مالی و همچنین صنعتگران این حوزه در استان به خصوص شهر هفشجان نیازمند است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه مرحله شهرستانی و استانی نوزدهمین دوره المپیاد‌های ملی در استان و کشور از اواسط تابستان آغاز شد، گفت: نفرات برتر صنعت جوش کشور در این دوره از المپیاد در شهر هفشجان به مدت ۲ روز با هم به رقابت خواهند پرداخت.

شهر هفشجان چهارمحال و بختیاری در داشتن متخصصان زبده صنعت جوش کشور منطقه شناخته شده‌ای است و با وجود اینکه صنعت جوشکاری در این منطقه چندین سال سابقه دارد، اما این موضوع در سال‌های اخیر بیش از پیش مورد توجه واقع شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار