برگزاری آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی

آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی امروز در سالن اجتماعات این دانشگاه به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان، امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، قالیچی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی، روسای مراکز آموزشی استان، تعدادی از مدرسان و دانشجویان روز چهارشنبه مورخه۲۸ مهر ۱۴۰۰ در سالن اجتماعات دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد.

برگزاری آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی

حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در این مراسم  گفت: دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه مهارتی است که در سال‌های اخیر توانسته در راستای رسالت خود گام بردارد.

او با بیان اینکه این دانشگاه روحیه علم طلبی را افزایش می‌دهد افزود: در کنار یادگیری علم و دانش در این دانشگاه دانشجویان مهارت نیز یاد می‌گیرند و علم و عمل در کنار هم می‌باشند.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن اشاره به انجام فرهنگ سازی مهارت آموزی توسط مسئولان علمی کاربردی در سالیان اخیر بیان کرد: استقبال از دانشگاه‌های مهارتی و جامع علمی کاربردی در سال‌های اخیر زیاد بوده که این نشان از موفقیت‌های این دانشگاه می‌باشد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: دانشجویان این دانشگاه دغدغه شغلی چندانی ندارند، زیرا در صورتی که مهارت‌ها را خوب یادبگیرند بعد از دانش آموختگی به راحتی خودشان کارآفرین می‌شوند.

او با بیان اینکه اگر تربیت نیروی متخصص بر اساس نیاز جامعه باشد زمینه ساز رشد خواهد شد بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در این مورد خوب عمل کرده چرا که بیشتر فعالیت‌های آن بر اساس نیاز می‌باشد.

او در ادامه به برخی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده توسط واحد استانی آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در این چند سال اخیر فعالیت‌های بسیار خوبی در تمامی حوزه‌ها از جمله آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی انجام شده است که از مسئولان واحد استانی قدردانی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان از مسئولان دانشگاه درخواست کرد در راستای بیانات مقام معظم رهبری و تحقق اهداف بیانیه گام دوم تلاش کنند تا در پیشرفت انقلاب اسلامی بیش از پیش موفق باشیم.

 قالیچی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی  ضمن خیر مقدم گویی به دانشجویان گفت: امیدواریم با آموزش خوب مهارت‌ها و یادگیری توامان علم و عمل نتیجه این سال‌های دانشجویی را در آینده ببینید و برای شما این دانشگاه مفید باشد.

برگزاری آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی

او با اشاره به انجام واکسیناسیون مدرسان و دانشجویان گفت: اکثر دانشجویان و مدرسان واکسینه شدند که با بخشنامه اعلامی وزارت علوم در حال حاضر کلاس‌های حضوری با رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در حال برگزاری است.

او با بیان اینکه این واحد استانی جزو اولین واحد‌های استانی و حتی اولین دانشگاه در استان بود که از همان ابتدای کرونا اقدام به برگزاری کیفی کلاس‌های مجازی کرد گفت: از همان ابتدای شیوع کرونا و اواخر اسفند ۱۳۹۸ با یاری و تلاش روسای مراکز آموزشی از لحاظ برگزاری کلاس‌های مجازی مشکلی نداشتیم و همیشه سعی کردیم کلاس‌ها با کیفیت بالایی برگزار گردد.

او با ارائه گزارشی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی ، ورزشی و دانشجویی گفت: علیرغم وجود پاندمی کرونا فعالیت‌های این دانشگاه متوقف نشد بلکه به صورت غیر حضوری به انجام آن پرداختیم.

قالیچی با بیان اینکه امسال واحد استانی آذربایجان شرقی متولی زون مهارت نمایشگاه ربع رشیدی می‌باشد افزود: این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های حوزه‌های فناوری شمال غرب کشور می‌باشد که در آبان ماه برگزار خواهد شد.

او در ادامه به رشته شغل‌های مهارتی دانشگاه اشاره کرد و گفت: رشته‌های این دانشگاه مهارتی و تخصصی هستند که هر دانشجویی می‌تواند با توجه به علاقه خود در حوزه‌های صنعت، فرهنگ و هنر، مدیریت و خدمات اجتماعی و کشاورزی به تحصیل بپردازد.

قالیچی در پایان به پیشرفت‌های علمی کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم جوانان و دانشجویان در راستای موفقیت‌های بیش از پیش قدم بردارند و شاهد پیشرفت کشور باشیم.

 امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه دانشجویان در انتخاب این دانشگاه بهترین انتخاب را کرده اند بیان کرد: برای پیشرفت کردن و کارآفرین بودن دانشگاه جامع علمی کاربردی بهترین دانشگاه برای شما می‌باشد.

برگزاری آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی

او با بیان اینکه واحد استانی آذربایجان شرقی همواره در برگزاری مراسم پیشگام بوده افزود: واحد استانی آذربایجان شرقی در تمامی حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و دانشجویی جزو اولین برگزار کنندگان مراسم و رویداد‌های مناسبتی بوده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه مراسم برگزار شده واحد استانی از سطح کیفی بالایی برخودار می‌باشد گفت: از زحمات رئیس واحد استانی و تمامی همکاران نهایت تشکر را دارم.

او در ادامه به ارائه برخی از ویژگی‌های علمی کاربردی پرداخت و گفت: رشته‌های این دانشگاه بر اساس نیاز‌های شغلی جامعه طراحی شده است که هدف اصلی آن تربیت نیرو‌های مهارتی می‌باشد.

امید با اشاره به اینکه این دانشگاه نیرو‌های متخصص تربیت می‌کند گفت: دوره‌های درسی این دانشگاه طوری برنامه ریزی شده است که دانشجو بعد از دانش آموختگی دغدغه شغلی نداشته باشد و کارآفرین تربیت شود و علاوه بر اینکه خود صاحب شغل می‌شود برای دیگران نیز شغل ایجاد کند.

او به اقدامات انجام شده دانشگاه در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در حوزه‌های پژوهشی، رویداد‌های شتاب، جشنواره‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و دانشجویی فعالیت‌های بسیار خوبی در سطح کشور انجام دادیم که در هیچ دانشگاهی با این کیفیت و کمیت شاهد برگزاری آن‌ها نبودیم.

او به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای مراکز رشد و رویداد‌های شتاب در مراکز آموزشی اشاره کرد و گفت: این مراکز جایی هست که ایده‌های شما را به عمل تبدیل می‌کند.

امید در خصوص مراکز نوآوری و اهمیت آن‌ها ادامه داد: دانشجویانی که ایده دارند می‌توانند در مراکز رشد و شرکت در رویداد‌های شتاب ایده‌های خود را به عمل و ثروت تبدیل نمایند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به تفاهم نامه‌های بین المللی نیز اشاره کرد و گفت: اعزام دانشجویان به آلمان برای گذراندن دوره مهارتی شش ماهه برای اولین بار در طول ۲۹ سال فعالیت این دانشگاه انجام شده است.

او اظهار امیدواری کرد مهارت آموزی‌های دانشجویان در ارتقای کیفیت زندگی و بهبود معیشت و شغلی آن‌ها موثر باشد.

امید همچنین در پایان با توجه به آغاز برگزاری حضوری کلاس‌ها خطاب به روسای مراکز آموزشی گفت: در برگزاری کلاس‌های حضوری ضوابط بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را حتما رعایت کنید تا به سلامتی از اپیدمی کرونا عبور کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.