معاون سیاسی،امنیتی استاندار زنجان:

مراکز حساس استان زنجان باید شناسنامه دار شوند

مرادی گفت:شورای پدافند غیرعامل باید زیرساخت‌های لازم برای ارگان هایی که خدمات اساسی و حیاتی را به مردم ارائه می‌دهند را فراهم کند.


به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مرادی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در شورای پدافند غیرعامل استان زنجان، گفت: شورای پدافند غیرعامل باید زیرساخت‌های لازم برای ارگان هایی که خدمات اساسی و حیاتی را به مردم ارائه می‌دهند را فراهم کند.

او افزود: در حال حاضر ۱۱ کارگروه شورا بایستی اقدامات لازم را مد نظر قرار دهند و مدیران کارگروه‌ها مراکز حساس و مهم استان زنجان را مورد مطالعه قرار داده و در صورت بروز اشکالاتی در کوتاه مدت نسبت به رفع آن مبادرت کنند.

مرادی ادامه داد: مراکز حساس استان زنجان باید شناسنامه دار شوند و از طرفی امور آب، جهادکشاورزی، شرکت‌ پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت‌های گاز  و برق، زیرساخت، آب فاضلاب مخابرات اقداماتی پیشگیرانه‌ خود را با بروز سرما و برودت هوا مورد توجه قرار دهند.

او گفت: با برنامه ریزی  یک شهر به عنوان پایلوت در حوزه پدافند عامل انتخاب شود و در فاز دوم برای هر شهرستانی یک شهر پایلوت در این زمینه لحاظ خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان ادامه داد: در هفته پدافند غیرعامل سیستم اطفای حریق شهرک‌های صنعتی استان زنجان بیش از پیش تقویت شود و امروز پذیرفته نیست که ساختمانی ساخته شود که در مقابل زمین لرزه چهار ریشتری آسیب ببیند.

مرادی افزود: دستگاه‌های متولی امر بایستی نظارت‌های لازم را تقویت کنند چراکه در برخی موارد مهندسان نظارت های لازم را در ساخت و ساز‌ها اعمال نمی‌کنند.

او گفت: هدف پدافند غیرعامل حفاظت، حراست و صیانت از زیرساخت‌های حساس مهم و حیاتی استان زنجان است که در این میان باید نسبت به تهدیدات احتمالی شناخت داشت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان ادامه داد: هفته پدافند غیرعامل فرصتی برای نظارت‌های بیشتر، تأمین تجهیزات لازم است و اشکالات احتمالی که ممکن است در فرصت پیش رو کوتاه مدت تا پایان سال برنامه ریزی لازم انجام گیرد.

وی یاد آور شد: هفته پدافند غیرعامل تسهیلگری هرچه بیشتر در خدمت رسانی و رفع اشکالات نواقص و انجام تکالیف است و باید سرلوحه برنامه‌های کاری دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.