یک مقام سابق کاخ سفید در واکنش به احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آتی این کشور گفت که او در حال طراحی یک کودتای آهسته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «فیونا هیل» مقام سابق امنیت ملی کاخ سفید، در مصاحبه با پایگاه خبری هیل، اعلام کرد که پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در انتخابات آتی این کشور، یک تهدید بزرگ برای آمریکا محسوب می‌شود.

این مقام سابق آمریکا که در استیضاح دونالد ترامپ به عنوان شاهد حضور داشت، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را به «طراحی یک کودتای آهسته» متهم کرد و گفت: «پیروزی احتمالی ترامپ بر پایه یک دروغ بزرگ بنا نهاده خواهد شد.»

فیونا هیل در بخشی از سخنان خود گفت: «او می‌تواند برنده شود، و اگر برنده شود یعنی بر اساس دروغی بزرگ پیروزی او شکل گرفته که سرکوب شدن مردم را به دنبال داشته است، من مطمئن هستم که هرگونه شمارش انتخاباتی با نتیجه‌ای که مطلوب او نباشد، با اعتراض از سوی ترامپ مواجه خواهد شد.»

این مقام سابق آمریکا در ادامه افزود: «بحران پشتِ بحران، یعنی می‌خواهم بگویم ما به شدت داریم به بحرانی شدن وضعیت نزدیک می‌شویم و اگر او پیروز شود کودتای آهسته‌ای را اجرایی خواهد کرد، چیزی که در حملات کنگره به اوج خود نرسید. در واقع اکنون این فقط نوعی دیگر از کودتا است زیر او به طور فنی از قدرت خارج شده است، اما در واقع از قدرت بیرون نرفته است.»

در بخشی دیگر هیل اعلام کرد از کار برای دولت ترامپ در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) پشیمان نیست و مدعی شد هدف او در آن زمان رسیدگی به دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) بوده است.

او در این باره گفت: «این یک خدمت به عموم بود که من واقعاً قصد انجام آن را داشتم، گویی خانه شما آتش بگیرد و متوجه شوید باید کاری انجام دهید. البته نتیجه کار من خیلی جالب توجه نبود و همچنان افرادی هستند که با من صحبت نمی‌کنند یا نامه‌هایی با الفاظ رکیک می‌نویسند.»

این سخنان هیل در حالی منتشر شد که کمیته تحقیقات درباره حملات به کنگره آمریکا در واشنگتن دی‌سی، نیز قصد دارد پرونده‌ای جنایی را علیه «استیو بنن» استراتژیست ارشد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، به جریان بیندازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار