قانونی که گویا فراموش شده؟! + فیلم

به رغم آنکه ماده ۹ لایحه قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، صراحتاً فروش مواد دخانی به افراد زیر ۱۸ سال را ممنوع می‌داند، اما کماکان نظارتی در این باره اعمال نمی‌شود.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، بی توجهی به قانونِ ممنوعیت فروش دخانیات به افراد زیر هجده سال، زنگ خطر جدی مصرف دخانیات در افراد کم سن و سال را به صدا درآورده است ،خبرنگار شبکه خبر با یک نوجوانان ۹ ساله به سطح شهر رفته و اجرای قانونِ ممنوعیت فروش دخانیات به افراد زیر هجده سال را در فروشگاه‌ها بررسی کرده است.

 

 


بیشتر بخوانید


 

 

 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۶:۳۹ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
اولا پدر و مادرهای سیگاری مداوم توی خانه هاشون جلوی کودکانشون دارن مداوم سیگار می کشن و کودکان آن خانواده ها هم غیر مستقیم ریه هاشون آلوده به دود و نیکوتین سیگار پدر و مادرهاشون شده است ثانیا بسیاری از پدر و مادرهای سیگاری فرزندانشون رو می فرستند برای خرید مایحتاج معیشتیشون و می گویند یه پاکت سیگار فلان مارک رو هم بخر بیار ثالثا این قانون گفته زیر 18 سال بهشون سیگار نفروشید خب وقتی شد 18 سالشون میرن می خرن و می کشن یا تا قبل از 18 سالگیشون از توی پاکت سیگاری پدر و مادراشون سیگار یواشکی برمی دارن و می روند مخفیانه می کشن این داستان قانون شما به یه جک مسخره بیشتر شبیه هست تا یه قانون خردمندانه جامع و کامل که واقعا بازدارنده باشد . از قدیم الایم قلیان و تنباکو و سیگار و چای و قهوه در تمامی میهمانیها و مراسمات عروسیها و عزاداریها پذیرایی می شده توسط میزبانان میهمانان و ایران خودش یکی از تولید کنندگان بزرگ تنباکو و سیگار در جهان است خواهشا جکهای جلف کمتر بگید افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .