جمعی از حوزویان مشهد با تجمع در مدرسه علمیه نواب به اقدامات تروریستی علیه شیعیان افغانستان و کشتار آن‌ها اعتراض کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جمعی از حوزویان مشهد با تشکیل اجتماعی در مدرسه علمیه نواب این شهر به اقدامات تروریستی علیه شیعیان افغانستان و کشتار آن‌ها اعتراض کردند.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان روز پنجشنبه در این اجتماع و در جمع صد‌ها طلبه و روحانی مشهدی گفت: امیدواریم جبهه مقاومت در کشور همسایه و در میان مردم افغانستان رشد و بستر نابودی استکبار را در منطقه فراهم کند.

او افزود: جبهه مقاومت در غرب کشور در پایگاه‌های مقاومت و در کشور‌های خطوط مقدم به سرداری شهید سلیمانی درخشید و امیدوارم جبهه مقاومت در افغانستان نیز این گونه شود.

امام جمعه کاشان ضمن تجلیل از اقدام حوزه‌های علمیه در محکومیت جنایات در افغانستان ادامه داد: جامعه جهانی در برابر مسئله کوچ اجباری و کشتار شیعیان در افغاستان و جنایات علیه آنان مهر سکوت بردهان زده است.

 آیت الله سلیمانی به ترکیب قومی و مذهبی کشور ۳۲ میلیونی افغانستان اشاره و بیان کرد: طی ۲ دهه تسلط آمریکا برافغانستان نیز در برابر ظلم روا داشته شده به شیعیان سکوت اختیار شد.

او تصریح کرد: جریان افراطی در افغانستان علاوه بر دریافت آموزش دینی در حوزه‌های علمیه همسایه دیگر افغانستان آموزش‌های نظامی نیز در این کشور می‌بیند و با شعار، نماد و چهره دینی، اما با تفکر متحجر سلفی رفتار می‌کند.

امام جمعه کاشان تاکید کرد: چه دستی در کار است که شیعیان باید در افغانستان گروه گروه کشته شوند و یا هجرت اجباری کنند؟ مزارع و منازلشان سوزانده شود و رمه‌ها بر مزارع آنان هجوم بیاورند و ممانعتی نیز از این اعمال نشود.

طی ۲ جمعه گذشته بر اثر حملات تروریستی به نماز جمعه‌های شیعیان در شهر‌های قندوز و قندهار افغانستان دست کم ۲۵۰ نمازگزار شهید و صد‌ها نفر نیز زخمی شدند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار