دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه جی‌سی لاهور پاکستان باهدف گسترش همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه در جریان سفر مسئولان این دانشگاه به پاکستان، توسط محمدعلی زنگنه اسدی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری و شازیا بشیر رئیس دانشگاه جی‌سی لاهور به امضا رسید.

زنگنه اسدی رئیس دانشگاه سبزوار با اشاره به اهمیت همکاری‌های علمی بین‌المللی، امضای این تفاهم‌نامه را در راستای مشارکت فعال استادان و پژوهشگران این ۲ مرکز دانشگاهی در حوزه علم و فناوری، به منظور گسترش روابط و همکاری بین ۲ دانشگاه عنوان کرد.

او همکاری برای تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، فرصت‌های مطالعاتی، انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک، همکاری در برگزاری نمایشگاه‌های علمی، پژوهشی و فناوری مشترک، همکاری‌های علمی و پژوهشی و حمایت از راه اندازی کرسی زبان و ادبیات در دانشگاه‌های ۲ کشور را از مهم‌ترین مفاد این تفاهم نامه برشمرد.

دانشگاه جی سی لاهور پاکستان از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین مراکز علمی این کشور است که محل تحصیل علامه اقبال لاهوری، ۲ برنده جایزه نوبل و نخست وزیران پاکستان بوده است.

مسئولان دانشگاه حکیم سبزواری در این سفر با رئیس و مسئولان دانشگاه پنجاب پاکستان نیز دیدار کرده و در خصوص اجرای تفاهم نامه مشترکی که در دیماه سال گذشته بین ۲ دانشگاه منعقد شده بود، گفتگو و تبادل نظر کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.