خیابانی گفت: با تغییرات بودجه‌های فرهنگی و هنری بایستی از استعدادهای جوانان منطقه استفاده شود تا استان بتواند ضمن دستیابی و ارتقاء سطح دانش‌های خود در حوزه‌های فرهنگی نیز رتبه‌های قابل قبولی در کشور به دست آورد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی  استاندار سیستان و بلوچستان در همایش منادیان وحدت ضمن گرامیداشت هفته وحدت و میلاد رسول گرامی اسلام(ص) اظهارداشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند سیستان و بلوچستان مرکز وحدت است، استانی که شهروندانش با وجود تفاوت‌ها با پیوندهای فرهنگی، فامیلی و اقتصادی در قالب ید واحد در خدمت آرمان‌های نظام اسلامی هستند.

وی افزود: با وجودی که دشمنان این نظام همواره سعی دارند از این تفاوت سوء استفاده کنند اما با عقلانیت حاکم بر علما و بزرگان۲ مذهب شیعه و سنی و تمسک به آیات صریح و مشترکات این ۲مذهب اجازه این سو استفاده به دشمنان داده نشد.

استاندار سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه وحدت، پیوند و انسجام در رده‌های مختلف باعث ایجاد امنیت پایدار شده و با وجود همه دشمنی‌ها کوچکترین رخنه‌ای در میان مردم ایجاد نشده است بیان کرد: ادامه عقلانیت و پیروی از آیات صریح قرآن در هر ۲ مذهب شیعه و سنی منجر به امنیت پایدار خواهد شد که در نتیجه فراهم‌کننده توسعه است.

وی تصریح کرد: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست دارم که سیستان و بلوچستان با وجود همه ظرفیت‌ها در حوزه فرهنگ، هنر و اقتصاد و آمادگی لازم میزبان برگزاری رویدادها و وقایع فرهنگی باشد.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه کمبود فضای فرهنگی از معضلات سیستان و بلوچستان است گفت: این استان جوانترین استان کشور است و امیدواریم نتایج این نشست‌ها جلوه عملی فرهنگ و هنر استان را به رخ همه دشمنان بکشاند.

همایش منادیان وحدت با حضور دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، استاندار، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی مدیر مدرسه دارالعلوم اهل سنت زاهدان، علما و مدیران و اصحاب فرهنگ و هنر در تالار امام رضا (ع) زاهدان برگزار شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار