یک شرکت طراحی موتور آلمانی، طرحی مفهومی از موتور‌های مختص به استفاده روی سطح ماه را رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، حدود ۵۰ سال از اولین باری که ناسا وسیله‌ای برای حرکت روی سطح ماه به فضا فرستاد، می‌گذرد. این ماموریت در ژوئیه سال ۱۹۷۱ انجام شد و طی آن فرمانده آپولو ۱۵، دیو اسکات و فضانورد دیگرش جیم ایروین، سه ساعت در سطح ماه حضور داشتند.

اعزام دوباره انسان به ماه، ایده ساخت موتورسیکلت

با برنامه ریزی دوباره برای بازگشت به ماه در اواخر این دهه، از جمله اعزام اولین زن برای راه رفتن بر روی سطح ماه، سوالی که پیش می‌آید این است که روش جدید انسان‌ها برای حرکت روی این کره چگونه خواهد بود؟ یکی از شرکت‌های فناوری فکر می‌کند که ممکن است پس از رونمایی از یک موتورسیکلت که به فضانوردان آینده این امکان را می‌دهد با سرعت ۱۰ مایل در ساعت (۱۵ کیلومتر در ساعت) در سیاره‌های دیگر حرکت کنند، بتواند به این سوال پاسخ دهد.

موتور ماه پیما

این موتورسیکلت که Tardigrade (خرس آبی یا خوکچه خزه‌ای) نامگذاری شده، می‌تواند در شرایط نامساعد فضا کار کند. این موتور الکتریکی توسط شرکت طراحی موتور‌های آلمانی به نام «Hookie» ساخته شده است.

در این موتور از مواد فوق سبک استفاده شده و وزن آن ۱۳۴ کیلوگرم است. طراحان می‌گویند که در ساخت این موتور از تایر‌های کربنی بدون هوا که روی قفس آلومینیومی نصب شده اند، استفاده می‌شود. این چرخ‌ها به خدمه فضایی اجازه می‌دهد موانع مختلف را بدون مشکل پشت سر بگذارد، از طرفی فضانوردان با استفاده از این وسیله می‌توانند انواع تجهیزات را با خود حمل کنند. این موتور با برق کار می‌کند و برد باتری آن تقریبا ۷۰ مایل (۱۱۰ کیلومتر) است.

طرح مفهومی ماه پیما

همچنین می‌توان بخش‌هایی از این موتور را به راحتی و در کمترین زمان جدا کرد که به فضانوردان فضای بیشتری برای حمل وسایل می‌دهد. نمونه اولیه این موتور قرار نیست به ماه سفر کند و به موزه «خودروی پیترسن» در لس‌آنجلس منتقل خواهد شد. با این حال این طرح نشان می‌دهد که موتورسیکلت‌های ناسا احتمال دارد چه ظاهری داشته باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
ملت تو کره ماهم از دس موتوریا آسایش نباید داشته باشن
آخرین اخبار