برنامه جامع نظام استاندارد در کشور تدوین می شود

رئیس سازمان ملی استاندارد از تدوین برنامه جامع برای نظام استاندارد در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان، غلامرضا شریعتی، رئیس سازمان ملی استاندارد در دیدار با استاندار همدان گفت: در این راستا با دانشگاه صنعتی شریف قراردادی منعقد شده تا نقشه راه جامعی برای این موضوع طراحی شود و به این ترتیب استاندارد به عنوان یکی از اولویت‌های جامعه مد نظر قرار گیرد.

او با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفی همه جانبه تولیدات داخلی، افزود: توسعه و پایداری صادرات غیرنفتی با کسب و حفظ استاندارد‌های بین‌المللی امکان پذیر است.

رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین با اشاره به بهره مندی استان همدان از واحد‌های تولیدی دارای کیفیت و برند شناخته شده مانند صنایع غذایی، بهداشتی و مصالح ساختمانی که ارتباط مستقیم با سلامت و امنیت مردم دارند، تأکید کرد: نقش اداره استاندارد در استان همدان بسیار حساس و ویژه است.

سیدسعید شاهرخی، استاندار همدان هم با قدردانی از دستاورد‌های استاندارد در سطح صنایع، کارخانه‌ها و واحد‌های خدماتی گفت: فرهنگ استاندارد در سال‌های گذشته به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل استاندارد همدان هم گفت: هم اکنون ۲ و ۴ دهم درصد از واحد‌های تولیدی صنعتی در استان مشمول استاندارد اجباری هستند که از این میزان ۲ و ۱ دهم درصد دارای پروانه نشان استاندارد برای همه محصولات خود هستند.

محمد مددی با اشاره به فعالیت شهرک تخصصی چینی آلات بهداشتی استان با ۱۱۰ واحد مستقر و ضریب استاندارد بالای ۷۵ درصد تولیدات این واحد‌ها، افزود: ۸۲ درصد این واحد‌ها هم اکنون دارای پروانه نشان استاندارد هستند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.