معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با مهاجرت معکوس بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو به کشور، آن‌ها در ۲۰۰ دانشگاه داخلی مشغول هستند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمار بازگشت نخبگان علمی به کشور اظهار کرد: برنامه بنیاد ملی نخبگان و ریاست جمهوری طی ۴ الی ۵ سال گذشته برای بازگشت افراد شامل بازگشت بیش از ۲ هزار نفر بوده است.

او افزود: در برنامه بنیاد ملی نخبگان هم اکنون ۲۶۰۰ دانشجو از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا به کشور بازگشته اند که این موضوع، اتفاق بزرگی است.

ستاری تصریح کرد: البته حدود ۲۵ درصد این افراد در دانشگاه‌ها مشغول به فعالیت می‌شوند و بیشتر آن‌ها در شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌هایی که برخی خودشان تاسیس کرده اند، فعالیت خواهند کرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: به هر حال این موضوع هم حرکتی است که در بنیاد ملی نخبگان توسعه داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
اینا تو ایران استخدام نمی شدند رفتند خارج برگشتن حالا سر و دست واسشون میشکنن.میگید نه!شما با هزینه خودت برو خارج دوتا مدال افتخار بگیر همینا که تو ایران نگاتم نمیکردن میگن فلانی هموطنمونه ایرانیه مایه افتخار کشور و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
امیدوارم عزیزانی که مهاجرت می کنن موفق باشن چون دو عزیز من هم برای تحصیل مجبور به ترک وطن شدند ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
آره خب بچه هایی بودن که رفته بودن پزشکی و دندون بخونن .پول گرفتید و دوباره ثبت نامشون کردید. اینبار دانشگاههای سراسری ...
آدم حالش از همه چی بهم میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
جک زیاد میگن بواقعیت باشه دروغه
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۲:۴۵ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
احتمالا دانشجویان افغانستانی را می فرمایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
نخبگان ایرانی میرن خارج بعد دختر رمضانعلی سنگدوینی نماینده مجلس با معدل 14 استخدام وزارت نفت شده.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۴۷ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
شک نکن اگر خارج از ایران کار داشتند همانجا میماندند. اکثرا برگشتند که بواسطه روزی روزگاری در غرب بودنشان شانس کار را از افرادی که اینجا ماندن بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
آنهائیکه واقعا نخبه هستند برنمی گردند، فقط افرادی که با پول رفتند دانشگاه های درجه 3 و پایین تر و رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی بخوانند برمی گردند تا ادامه تحصیل را در دانشگاه های ایران با هزینه کمتر بخواندد، آقای دکتر ستاری آمار عددی نشاندهنده واقعیت نیست! خودتان بهتر می دانید امکان فعالیت و پیشرفت در ایران برای همه نیست( حتماً نیاز به داشتن پارتی و یا سهمیه ... و ... است)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
اگه خبر واقعیت داشته باشه واقعا جای خوشحالی داره دولت باید انگیزه ایجاد کنه که اکثر نخبه ها برگردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
این دانشجوهایی که از خارج دارن برمیگردن داخل اینها همونهایی هستن که میخواستن در رشته های پرطرفدار مثد پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی قبول بشن ولی بعلت سطح پایین علمی خودشون نتونستن در هیچ یک از دانشگاهای داخل حتی دانشگاههای پولی داخل پذیرفته بشن ولی چون پدرای پولدار داشتن رفتن در دانشگاههای بسیار سطح پایین کشورهایی مثل بلاروس و اوکراین و مالزی و... دانشجو شدن و بعد از گذروندن چندترم اونجا دوباره برمیگردن ایران و با دانشجوهایی که با زحمت شبانه روز درس خوندن و در این رشتا ها قبول شدن همکلاسی میشن.
این چیزها افتخار برای کشور نیست که تیتر خبر میزنید مهاجرت معکوس!
بهتره واقعیتها رو برای مردم بگید.
توی این کشور یک عده کمی که پولدارن با پول به هرچی میخوان دارن میرسن
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۰۱ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
حاضرم در اروپا دستشویی تمیز کنم ولی اینجا استاد دانشگاه نباشم. حداقل اونجا پولی که در میارم با خرجها همخوانی داره.
Germany
ناشناس
۱۰:۵۶ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
آقای ستاری چیزی که در جامعه می‌بینیم 360 درجه با فرموده تفاوت داره البته اگه 200 نفر برگشته 200هزار نفر رفته. و دانشگاه ها از دانشجو تخلیه داره میشه خودمونو گول نزنیم به فکر مردم باشیم و بفکر تحصیل و کار و رفاه مردم باشید و بفکر علاج این بیماری باشید زاد و ولد که نیس ازدواج که نیس تحصیل رو بسیار گران کردین دیگه پایه ی نیس دانشگاه‌ها تعطیل میشه و دائما فقط ادعا میکنیم و عمل هم نیس در عمل چیزی که موجوده و مشهود هستش فساد و قاچاق و اختلاس های کلان و تورم بی سروته هستش
Iran (Islamic Republic of)
Za
۱۰:۴۱ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
کافی نیست این مملکت باید توسط همه نخبگان بومی اش آباد شود علت تمام نقصان های مملکت ما نبود افراد نخبه، آگاه،با تدبیر و متخصص در حیطه اجرا با توان پژوهشی و تحقیقاتی است. اگر از افراد دارای صلاحیت دعوت به عمل آید چه در اجرا و چه در مشورت گرفتن و فراهم کردن بستر برای ورود این عزیزان در مسائل اجرایی و تخصصی و تامین مسائل معیشتی آن ها تا تامین منابع پژوهش و تحقیقاتی این عزیزان راه خروج این عزیزان از کشور بسته خواهد شد و در این صورت است که به آنها بها داده می شود و این مملکت نیز آباد می شود نه با صرف حمایت جزئی. اگر نخبه در مملکت نباشد از آدم بدون تخصص و انگیزه هیچ کاری بر نمی آید جز اینکه مصرف کننده است. این همه پروژه های غلطی که کشور را به انحراف کشانده، آلودگی هوا خشکسالی، کم آبی تراکم بی رویه در شهر ها ....همه و همه به خاطر نبود افراد متخصص و کارآمد در این عرصه هاست. که هم وجود و ورودشان در این سطح از اداره مملکت ضروری است و هم اهمیت دادن به پروژه ها و دستاوردهاشون. ایران باید مثل آمریکا قطب علمی ایجاد کند و در این مسیر سرمایه گذاری هنگفتی انجام دهد و از هر نظر به نخبگان بها داده شود تا دغدغه معیشت نداشته باشند در این صورت هم رقابت بین نخبگان در تولید و فناوری و پژوهش افزایش پیدا می کنه هم کمک به حل مشکلات کشور می کنه که فقط از افراد با سواد و کارآمد و متخصص و پژوهشگر بر می آید امید است به این مسائل توجه ویژه ای شود. اگر به این مسئله توجه نشه در آینده ایران دچار مشکلات وحشتناک تری خواهد شد خدایی نکرده.
Iran (Islamic Republic of)
امیری
۱۰:۰۸ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
فکر کردید چیه
دور زدن قانون
میرن پول میدن بعد میان پزشکی
به همین راحتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
فکر نکنم تحولی در سیستم آموزش رخ داده باشه ، این مهاجرت معکوس نتیجه افزایش نرخ دلار و یورو و ناتوانی در تامین هزینه تحصیل خارج از کشوره . همه اینهایی که برگشتن توانایی تامین مخارج رو ندارن ، میان واحدهارو تطبیق میدن و بصورت آزاد با هزینه کمتر در داخل ادامه میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
مجبور شدن نه این که وضعیت خوب بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
اگر واقعا اظهارات راست باشه و دروغ نباشه این عزیزان که برگشته اند اگر سهمیه نداشته باشند می توانند در اسنپ فعالیتشون رو شروع کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
آقای ستاری برای توسعه خودروهای برقی و خود آن در کشور نخبگان چه کمکی به رشد این کشور کردند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
خدا را شکر، همه باید حواسمان به مملکتمان باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
خودتون هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
سلام
جناب دکتر ستاری لطفا در مورد گرنتهای لبزنت تجدید نظر کنید. گرنتی که این فصل به اساتید پرداخت کردید خیلی کم هست. مهرماه هم که فعال نبود.
yjc لطفا پیگیری کنید.
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۰۷:۳۲ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
احتمالا منظور ایشان، آقازاده هایی است که با پول باباهایشان در دانشگاههای خارج ثبت نام و قبل یا همزمان با فارغ التحصیلی (به مدل نمره های ناپلئونی) به پستهای از قبل رزرو شده در دانشگاهها یا شرکتهای کاغذی با وامهای بلاعوض یا کم بهره برگشتن و با احساس تکلیف وارد تولید ثروت برای مردم کشور شدن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
کارت درست آقای دکتر، احسنت، شما از محدود مدیران باشرفی هستید که بدور از حاشیه و درگیری‌های سیاسی رهرو نام پدرتون هستید، توفیقات مستدام