رئیس پلیس فتا خوزستان از دستگیری کلاهبرداری که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به تبلیغ کلاس‌های آرایشگری و اخذ وجه می‌کرد، خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه شکایتی مبنی بر کلاهبرداری ۹۰ میلیون ریالی از او در اینستاگرام، موضوع در دستورکار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که شاکی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی که اقدام به تبلیغ برگزاری کلاس‌های آرایشگری می‌کرده آشنا شده و پس از واریز وجه متوجه شده که آگهی کلاهبرداری بوده و کلاسی در کار نیست.

سرهنگ حسینی بیان داشت: با اقدامات فنى و پلیسی، کارشناسان پلیس فتا موفق به کشف هویت متهم شده و پس از دستگیری، او را برای ادامه تحقیقات به این پلیس هدایت کردند.

رئیس پلیس فتا خوزستان تصریح کرد: متهم پس از مواجه شدن با مستندات و ادله، به جرم انتسابی خود اعتراف کرد و با ایجاد یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به تبلیغ برگزاری کلاس‌های آرایشگری کرده و از این طریق درآمد‌های زیادی به دست آوردم.

این مقام مسئول ادامه داد: فریب تبلیغات این چنینی در شبکه‌های اجتماعی را نخورید و صرفاً از طریق آموزشگاه‌های دارای مجوز در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند و در صورتی که از شهروندان از روش مذکور کلاهبرداری صورت گرفته جهت پیگیری و احقاق حقوق خود به پلیس فتا و در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش فوریت‌های سایبری اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.