کمیته تحقیقات ۶ ژانویه اعلام کرد استیو بنن ممکن است به دلیل عدم همکاری با کنگره در مورد حادثه حمله به ساختمان کنگره مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در هفته‌های اخیر کمیته بررسی‌های کنگره آمریکا به منظور تکمیل پرونده حادثه ۶ ژانویه و حمله به ساختمان کنگره در زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا استیو بنن، مشاور دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری را برای ارائه توضیحات و اسناد و مدارک به دادگاه احضار کرده بود.

استیو بنن هم بار‌ها اعلام کرد تا زمان حل نشدن اختلاف میان دونالد ترامپ و اعضای کمیته بررسی‌های کنگره به دادگاه مراجعه نخواهد کرد. از این رو، مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه رای گیری به کنگره اجازه داد تا استیو بنن را به دلیل عدم همکاری با کمیته تحقیقات مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

در جلسه مجلس نمایندگان آمریکا دموکرات‌ها با ۲۲۹ رای موافق در مقابل ۲۰۲ رای مخالف جمهوری خواهان با تفهیم اتهام استیو بنن به صورت غیابی موافقت کردند و قرار شد مشاور ارشد ترامپ به دلیل عدم همکاری با کمیته تحقیقات حادثه ۶ ژانویه مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا تصمیم نهایی را در مورد نحوه پیگرد قانونی بنن خواهد گرفت. کمیته تحقیقات کنگره امیدوار است از طریق تهدید به بازداشت، پرداخت جزای نقدی و محرومیت از سمت‌های دولتی بتواند تمامی ۱۸ دستیار ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را مجبور با همکاری با کنگره کند.

هنوز جزئیاتی از نحوه چگونگی اعمال پیگرد قانونی استیو بنن، مشاور دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری اعلام نشده است. پیشتر یک فایل صوتی از بنن منتشر شده بود که وی در روز قبل از حمله به ساختمان کنگره از این موضوع به کنایه سخن می گفت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار