پس از حملات هوایی پی‌در‌پی به تیگرای در اتیوپی، پرواز‌های حامل کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد به این منطقه لغو شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سازمان ملل متحد اعلام کرد که حمله هوایی دولت اتیوپی به منطقه تیگرای در روز جمعه باعث شد هواپیمای این سازمان فرود خود را در آنجا لغو کند.

مارتین گریفیتس، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت که سازمان ملل متحد هیچگونه هشدار قبلی در مورد حملات به  شهر «مکلی» دریافت نکرده و مجوز‌های لازم را برای پرواز دریافت کرده بوده است.

گریفیتس در بیانیه‌ای گفت که این حادثه نگرانی‌های جدی را برای ایمنی امدادگران که سعی در کمک به غیرنظامیان نیازمند دارند ایجاد می‌کند و افزود که همه طرف‌های درگیری باید به قوانین بین‌المللی بشردوستانه از جمله حفاظت از کارکنان سازمان‌های بشردوستانه احترام بگذارند.

یکی دیگر از مقامات سازمان ملل در همین خصوص اعلام کرد هواپیمای سازمان حامل ۱۱ نفر بود که برای کمک به ۵ میلیون نفر از افراد ساکن تیگرای به این منطقه اعزام شده بودند.

پیش‌تر، منابع بشردوستانه و جبهه آزادیخواه تیگرای که منطقه را کنترل می‌کند اعلام کردند که شهر مکلی، پایتخت منطقه تیگرای مورد حمله هوایی قرار گرفته است. در پی این حادثه، تلویزیون تیگرای از زخمی شدن ۹ نفر و کشته شدن ۴ نفر خبر داد.

لگسی تولو، سخنگوی دولت گفت که تنها پایگاه نظامی‌ که توسط جبهه آزادیخواه تیگرای اشغال شده بود مورد حمله قرار گرفته است. وی حمله هوایی به دانشگاه را تکذیب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار