رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: سه هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال به حوزه راه روستایی استان اختصاص یافته که ۲ هزار میلیارد ریال آن ابلاغ تخصیص گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهرام نصراللهی زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اظهار داشت: اعتبار قابل توجهی به حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای بهبود وضعیت راه‌های روستایی تخصیص یافته است که موجب ارتقا شاخص برخورداری روستاییان استان از راه روستایی می‌شود.

او افزود: ۲۳درصد خانوار‌های روستایی استان فاقد راه روستایی آسفالت هستند و از سوی دیگر برخی راه‌ها نیز عمر بالایی دارند که کاملا تخریب و به راه خاکی تبدیل شده اند که در توزیع اعتبارات این راه‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: ۳۲۰ هزار میلیارد ریال براساس تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای پرداخت تسهیلات به حوزه تولید، ظرفیت ایجاد شده تا منجربه افزایش تولید و اشتغال شود که کردستان بیش ازچهار درصد از آن سهم دارد و تفویض اختیار به مدیران اجرایی انجام گرفت تا از این تسیهلات استفاده کنند.

نصراللهی گفت: امسال در حوزه تولید و حمایت از واحد‌های تولیدی و بهسازی و توسعه راه روستایی، سال پرکاری برای استان است و نتایج بسیار خوبی در بر خواهد داشت.

او افزود: تاکنون از اعتبارات عمرانی استان در قانون بودجه ۱۴۰۰ (به غیر از ملی و ملی استانی شده) سه هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال به دستگاه‌ها تخصیص داده شده و سایر منابع نیز در طول هفته‌های آتی تخصیص می‌یابد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اظهار داشت: از خرداد ۱۳۹۹ تاکنون ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده در حالی که تعهد استان ۱۱۰ کیلومتر بود.

او بیان کرد: برای راه‌های روستایی استان هیچ روکش آسفالتی تاکنون انجام نشده و برای اولین بار است که در شاخص‌های توزیع اعتبار این بخش نیز دیده شده است.

استان کردستان داری هشت هزار و هشت کیلومتر راه شریانی، غیرشریانی و روستایی بوده که شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر بین شهری (شریانی و غیرشریانی) و ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر روستایی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.