اظهارات سرمربی تیم ملی بوکس قبل از شروع رقابت‌های جهانی

علیرضا استکی، سرمربی تیم ملی بوکس درباره آخرین وضعیت ملی پوشان قبل از شروع رقابت‌های جهانی صربستان توضیحاتی را بیان کرد.

علیرضا استکی، سرمربی تیم ملی بوکس در آستانه شروع مسابقات جهانی صربستان در گفت وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت ملی پوشان اظهار داشت: خدا را شکر شرایط ملی پوشان برای رقابت‌های جهانی بسیار خوب است. ما نزدیک به ۲ سال می‌شود که در اردو هستیم. بعد از بازگشت از مسابقات المپیک، در کل ۵ هفته فرصت داشتیم تا خودمان را برای رقابت‌های جهانی آماده کنیم. در مجموع وضعیت بچه‌ها بسیار خوب است و تقریبا به آمادگی ۱۰۰ درصدی دست پیدا کردیم.

سرمربی تیم ملی بوکس درباره مشکلات تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی بیان کرد: یک تیم ملی برای این که بخواهد به مسابقات بین المللی اعزام شود، نیاز به یک سری امکانات از جمله حضور دکتر فیزیوتراپ و تغذیه دارد. ما باید در تیم ملی دکتری داشته باشیم که دارو‌های دوپینگ و ضد دوپینگ را بشناسد و از کمبود‌های ورزشکاران آگاهی داشته باشد. متاسفانه به دلیل هزینه‌های سنگین از داشتن چنین دکتری در تیم ملی بوکس محروم هستیم و در توان فدراسیون نیست که بخواهد حضور دکتر فیزیوتراپ یا تغذیه را فراهم کند.

استکی ادامه داد: من از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بار‌ها تقاضا کرده ام که به تیم ملی بوکس کمک کنند. خیلی از رشته‌های ورزشی ما در تیم‌های خود دکتر فیزیوتراپ و تغذیه دارند، اما در بوکس هیچ خبری نیست. من در تیم ملی کمبود‌های زیادی دارم و کسی که تا امروز خیرانه به تیم ملی بوکس کمک کرده ، سیامک صالحی بوده است. او در کنار ثوری، رئیس فدراسیون بوکس تا آن جا که در توانشان بود کمک کرده اند.

سرمربی تیم ملی بوکس افزود: ما اگر می‌خواهیم تیم ملی بوکس در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک به مدال دست پیدا کند باید بیش از ۸۰ درصد به آن توجه شود. بوکسور‌های ما تا امروز هر چیزی که به دست آورده اند، فقط خواست خدا بوده است و امیدوارم این بار هم بتوانیم در مسابقات جهانی صربستان دل مردم عزیز کشورمان را شاد کنیم.

استکی درباره حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: من در مدتی که سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد با او چندین بار صحبت کرده ام. خوشبختانه سجادی خودش ورزشی بوده است و جنس ورزشکاران را به خوبی می‌شناسد. به همین دلیل خیالمان از این بابت راحت است که یک ورزشی سکان وزارت ورزش را بر عهده گرفته است. در هر صورت من از سجادی تقاضا دارم به رشته‌هایی مثل بوکس که شانس مدال گرفتن در آن زیاد است، بیشتر توجه کند.


بیشتر بخوانید


سرمربی تیم ملی بوکس درباره پیش بینی خود از مسابقات جهانی صربستان بیان کرد: ما نزدیک به ۱۰۰ سال است که در مسابقات جهانی حاضر می‌شویم، اما هیچ موقع موفق به کسب مدال نشدیم. بهترین عنوان ما در مسابقات جهانی پنجمی بوده است. مسابقات جهانی بوکس در سال ۲۰۱۹ با حضور ۸۶ کشور برگزار شد، اما امسال ۱۰۵ کشور ثبت نام کرده اند که نشان می‌دهد کار ما در این رقابت‌ها دشوار خواهد بود. شرایط ما طوری است که شانس مدال را داریم و امیدوارم با تلاش بورکسور‌ها و لطف خدا بتوانیم عنوان خوبی را در مسابقات جهانی به دست آوریم.

رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان ۲۰۲۱ صربستان، از امروز در بلگراد آغاز شد که تیم ملی ایران نیز در این دوره از رقابت‌ها با ۱۰ بوکسور شرکت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار