رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: برای نخستین بار دوره‌های تخصصی و علمی امداد و نجات برای آتش نشانان اهوازی برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: دوره های تخصصی و کارشناسی برای فعال کردن  آموزش ضمن خدمت آتش نشانان و اقدامات آموزشی با هدف بالا بردن سطح دانش تخصصی اطفای حریق، امداد و نجات و چگونگی امداد رسانی در زمان انفجار گاز شهری در حال برگزاری است.

او بیان داشت: با توجه به بالا بودن آمار انفجار گاز شهری و آتش سوزی در اهواز و احتمال مصدوم و یا کشته شدن شهروندان در اینگونه حوادث ، دوره های متعددی از جمله علت یابی حریق ، حوادث و نحوه آوار برداری با حضور تمامی آتش نشانان در مرکز این سازمان برگزار شد.

قنبری بیان داشت: این دوره های تخصصی با موضوع نحوه آوار برداری و اصول پیشگیری و اطفای حریق به مدت یک هفته ادامه دارد. آموزش به فرماندهان و معاونان ایستگاه های آتش نشانی اهواز هدف اول برگزاری این دوره آموزشی است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون پنج هزار و ۲۲۲ مورد حادثه در شهرستان اهواز رخ داده است که از این تعداد ۳ هزار و ۲۶۴ مورد اطفای حریق و یک هزار و ۹۳۸ مورد عملیات امداد و نجات بوده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
آفرین چه فکر خوبی