چوب صنعتی پر درآمد و فرصتی برای حفظ جنگل های زیبای زاگرس است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۲۰۰ هکتار زراعت چوب در عرصه های ملی و زمین های کشاورزی این استان انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، غلامحسین حکمتیان اصل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۲۰۰ هکتار زراعت چوب، میزان۱۲۰ هکتار در عرصه های ملی و ۸۰ هکتار در زمین های کشاورزی استان پیش بینی شده است. 

حکمتیان اصل تاکید کرد: صاحبان زمین های زراعی آبی در مناطق سردسیر و گرمسیر می توانند برای دریافت نهال و بهره مندی از تسهیلات بانکی ارزان قیمت طرح زراعت چوب به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان محل اجرای طرح مراجعه کنند.

او بیان کرد: به ازای هر هکتار زمین هزار و ۳۰۰ اصله نهال رایگان در اختیار بهره برداران قرار می گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه هر اصله نهال چوب بین هشت تا ۱۵هزار تومان در بازار به فروش می رسد ابراز داشت: هزینه اصلی زراعت چوب تامین نهال است بنابراین سود خوبی عاید بهره برداران می کند.

حکمتیان اصل تاکید کرد: همچنین به ازای هر هکتار زراعت چوب هفت میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سه سال دوره تنفس  به متقاضیان پرداخت می شود.

او با اشاره به خرید تضمینی چوب پس از طی شدن دوره پنج ساله عنوان کرد: چوب صنعتی پر درآمد و در عین حال فرصتی برای حفظ جنگل های زیبای زاگرس از پدیده غیرقانونی قاچاق چوب است.

حکمتیان اصل ابراز داشت: گونه هایی مانند صنوبر در مناطق سردسیری و اوکالیپتوس در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد امکان کاشت دارد.

هر اصله درخت صنوبر پنج تا هشت ساله به طور میانگین ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلوگرم وزن دارد و در هر هکتار تا چهار هزار اصله نیز کاشته می‌شود.

در کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۱ هزار هکتار جنگل وجود دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.