ابلاغ ۲۷۰ میلیارد ریال برای احیای منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی امسال برای اجرای طرح های منابع طبیعی در استان ابلاغ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، غلامحسین حکمتیان اصل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: احیای پنج هزار و ۷۰۰ هکتار جنگل و مرتع در استان تا پایان امسال انجام می شود. 

حکمتیان اصل افزود: عملیات کاشت درخت در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت طبیعت دوستان در حال اجراست تا بخشی از جنگل های آسیب دیده استان ترمیم و بازسازی شود. 

او بیان کرد: بر این اساس بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هکتار نهال در جنگل های هر کدام از شهرستان های هشت گانه استان غرس می شود. 

حکمتیان اصل گفت: این نهال ها از گونه های سازگار با منطقه شامل کنار و اوکالیپتوس بوده که در جنگل های آسیب دیده کهگیلویه و بویراحمد از بلایایی شامل آتش سوزی غرس خواهد شد. 

او افزود: ۲ سال اخیر یک هزار میلیارد ریال برای احیای جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد و ساخت سازه های آبخیزداری در این استان هزینه شده است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: پارسال احیای جنگل ها و مراتع این استان در قالب کاشت نهال، بذر و گیاهان دارویی در ۹ هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان انجام شد. 

حکمتیان اصل بیان کرد: نصب آبگرمکن های خورشیدی یکی از راهبردهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد برای پیشگیری از تخریب و قطع درختان جنگلی این استان از سوی سودجویان و روستاییان استان است. 

او افزود: ۹۷۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی از سال ۱۳۹۵ تاکنون در ۸۴ روستا و منطقه سخت گذر کهگیلویه و بویراحمد به صورت رایگان نصب شده است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان کرد: امسال نیز هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار برای خرید ۱۰۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به این استان اختصاص یافته است. 

حکمتیان اصل گفت: ۲ شرط، ملاک و معیار مهم برای واگذاری آبگرمکن خورشیدی به مردم کهگیلویه و بویراحمد شامل سخت گذر بودن محل سکونت و محرومیت از شبکه گاز طبیعی است. 

او افزود: اجرای طرح توسعه گیاهان دارویی شامل آنغوزه، بادام کوهی، باریجه و کرفس، نهالکاری و زراعت چوب با مشارکت جوامع محلی از دیگر برنامه های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از تخریب و قطع درختان جنگلی در این استان است. 

حکمتیان اصل گفت: اجرای این طرح ها در کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر احیای مراتع استان موجب ایجاد فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم برای مردم استان نیز می شود. 

کهگیلویه و بویراحمد دارای افزون بر ۸۰۰ هزار هکتار جنگل و ۵۵۲ هزار هکتار مرتع است. 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.