«انتشارات عازم» افغانستان اعلام کرد که این انتشارات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت شرکت کرده، اما به دلیل حوادث اخیر در افغانستان کتابی برای نمایش در آن نداشته است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان «انتشارات عازم» از مراکز مطرح طبع و نشر کتاب در افغانستان اعلام کردند که این انتشارات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت آلمان شرکت کرده، اما به دلیل حوادث اخیر در افغانستان کتابی برای نمایش در آن نداشته است.

آنها می‌گویند که بسیاری از بازدیدکنندگان با دیدن غرفه خالی افغانستان به حال این کشور گریسته اند.

اجمل عازم، رئیس این انتشارات با نشر عکس‌هایی از غرفه خالی افغانستان در این نمایشگاه گفته است که به دلیل حوادث اخیر در افغانستان به صنعت چاپ صدمه جدی وارد شده و این انتشارات نتوانسته در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت ۲۰۲۱ کتابی به نمایش بگذارد.

وی افزود که پس از تحولات اخیر در افغانستان هزاران تن از نویسنده‌ها، ناشران، کتاب‌فروشان و کارمندان چاپخانه‌ها شغل شان را از دست داده‌اند.

عازم نوشته‌است: «از دست دادن شغل یک قسمت ماجرا است، ولی اینکه جامعه افغانی که جدا نیازمند دانش روز هستند و جدا نیاز به آگاهی دارند، چگونه بعد از این به آن دست یابند؟! این‌همه سوال‌ها فعلا بی‌جواب است و متاسفانه امیدها به صفر تقرب نموده‌است.»

پس از سقوط افغانستان به دست طالبان در ۲۴ اسد/ مرداد، ده‌ها هزار نفر از شهروندان افغانستان از جمله نویسنده‌ها و نخبه‌ها این کشور را ترک کرده و پناهنده شدند. با وضعیت تازه در افغانستان، بسیاری از چاپخانه‌ها، کتاب‌فروشی‌ها و دیگر مراکز فرهنگی نیز تعطیل شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.