برنامه جهانی غذای سازمان ملل درباره وقوع بحران انسانی در افغانستان در زمستان پیش رو هشدار داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) درباره وقوع بحران انسانی در افغانستان در زمستان پیش رو به دلیل فقر و گرسنگی هشدار داده و گفته‌است که این سازمان در حال شمارش معکوس برای وقوع فاجعه است.

دیوید بیسلی، مدیر اجرایی این نهاد گفته که در صورت عدم اقدام فوری، میلیون‌ها شهروند افغانستان در زمستان پیش رو با گرسنگی روبرو خواهند شد.

به گفته وی، حدود ۲۳ میلیون نفر در افغانستان ممکن است امنیت غذایی نداشته باشند و نیز ۳.۲ میلیون کودک تحت تهدید جدی سوء تغذیه حاد قرار دارند.

این مقام ارشد برنامه جهانی غذا افزوده‌است: «افغانستان اکنون اگر بدترین نباشد، یکی از کشورهایی است که با بدترین بحران بشری روبرو هستند. ما در حال شمارش معکوس برای رخ‌دادن یک فاجعه هستیم.»

سازمان ملل هشدار داده که فرارسیدن زمستان افغان‌های وابسته به کمک‌های بشردوستانه برای زنده ماندن را با تهدید بیشتری مواجه کرده‌است. این سازمان می‌گوید برای اولین‌بار در افغانستان، ساکنان شهری با نرخ مشابهی با جوامع روستایی از عدم امنیت غذایی رنج می‌برند.

این در حالی است که یک‌ماه پیش، بیش از یک میلیارد دالر کمک از سوی جامعه بین‌المللی به افغانستان تعهد شد که حدود یک‌سوم آن به سازمان جهانی غذای سازمان ملل اختصاص داده شده‌است.

اما این نهاد می‌گوید که تاکنون تنها یک سوم بودجه برنامه کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل به این کشور تامین شده است.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان اقتصاد افغانستان رو به فروپاشی گذاشت. میلیون‌ها نفر بیکار شده‌اند و توانایی تهیه غذا برای خانواده‌های خود را ندارند. قطع کمک‌های بشری و بسته‌های اقتصادی کشورهای غربی، کند شدن فعالیت بانک‌ها و متوقف‌شدن پرداخت‌های بانک‌های خارجی به افغانستان، بحران اقتصادی و بشری در افغانستان را تشدید کرده‌است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار