مدیر جهاد کشاورزی شادگان از برداشت ۷۰ هزار تن انواع خرما از نخلستان‌های این شهرستان برای عرضه به بازار‌های داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خلیل منیعات مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: خرمای شادگان از ۱۳ هزار هکتار از نخلستان‌های بارور برداشت شده که ۳۲ هزار تن آن از سو ی کارگاه‌های بسته‌بندی و ۶ هزار تن نیز با نرخ تضمینی از کشاورزان خریداری شد و ۳۲ هزار تن خرما برای مصرف داخلی از سوی بازاریان از کشاورزان شادگانی خریداری شد تا به بازار داخل کشور عرضه شود.

او بیان داشت: ۸۰ درصد خرمای برداشت شده از نخلستان‌های شادگان از نوع استعمران و ۲۰ درصد از  انواع گنطار، بریم، برحی و اشگر است.

منیعات افزود: پارسال در شادگان ۵۰ هزار تن خرما برداشت شد که بیش از ۴۰ هزار تن خرمای مازاد بر نیاز کشاورزان خرمشهری خریداری شد و ۳۲ کارگاه فرآوری و بسته‌بندی محصول خرما در شادگان فعال هستند که در این کارگاه‌ها برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان تصریح کرد: عمده محصولات خرما از نخلستان‌های شادگان به صورت بسته بندی شده به کشور‌های آسیای شرقی، عراق، کشور‌های حوزه خلیج فارس، روسیه، ترکیه، آذربایجان، سوریه و ارمنستان صادر می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.