معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخی از مردم از روی ناآگاهی به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمی کنند و این مسئله خطر موج ششم را افزایش می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدجواد حسینی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وضعیت تأمین واکسن کرونا در خراسان رضوی به‌ ویژه حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بسیار خوب است و تنها نگرانی‌ ما عدم مراجعه برخی از مردم و کاهش مراجعه آنها به مراکز واکسیناسیون تحت القاعات غیر کارشناسی فضای مجازی است که خطر موج ششم شیوع کرونا و افزایش تعداد بیماران را در بر دارد.

 اوافزود: با تدابیر اتخاذ شده در زمینه تأمین واکسن کرونا هیچ کمبودی از این نظر نداریم و در حال حاضر واکسن‌های برکت، سینوفارم و اسپوتنیک در پایگاههای این استان به گروه‌های هدف تزریق می‌شود.

وی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: براساس اعلام سازمان امور استخدامی کشور ورود کارکنان، کارگران و کارفرمایان واکسن نزده به محل کار ممنوع است و افرادی که تاکنون نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند باید هرچه سریع‌تر برای دریافت واکسن اقدام کنند.

حسینی بیان کرد: توصیه اکید ما به مردم این است که هرچه سریع‌تر برای دریافت واکسن کرونا به یکی از مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و انجام این کار حیاتی را به تأخیر نیندازند تا برای خود و دیگران مشکل ایجاد نشود.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: تاکنون چهار میلیون و ۶۴۴ هزار نفر در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در ۱۶ شهرستان استان خراسان رضوی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که از این تعداد سه میلیون و ۶۶ هزار نفر نوبت اول و یک میلیون و ۵۷۸ هزار نفر نیز نوبت دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند.

تعدادی درمانگاه عمومی و خیریه در حال آماده سازی یرای ارائه خدمات هستند

 علی اصغر انجیدنی دبیر ستاد اجرایی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: به منظور سرعت بخشیدن به واکسیناسیون کرونا تعدادی درمانگاه عمومی و خیریه به کمک مراکز بهداشتی آمده اند و در حال آماده سازی اولیه برای ارائه خدمت هستند.

او با بیان اینکه ستاد اجرایی مدیریت کرونا رویکرد اصلی فعالیت خود را بر انجام تدابیر برای مدیریت موج بعدی شیوع کرونا قرار داده است افزود: برای افزایش ظرفیت واکسیناسیون در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقرر شد بخشی از درمانگاه های عمومی و خیریه به کمک مراکز بهداشتی آمده و به عنوان پایگاه واکسیناسیون کار خود را آغاز کنند که تاکنون ۳۷ درمانگاه در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.

 دبیر ستاد اجرایی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با فعال کردن مراکز سیار تلاش می‌کند سرعت واکسیناسیون را به حد قابل قبول برساند.

انجیدنی بیان کرد: از نظر ذخیره و تنوع واکسن مشکلی نداریم.

او با بیان اینکه واکسیناسیون مادران باردار نیز باید سرعت بیشتری بگیرد تصریح کرد: بیمارستانها در حال برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات لازم برای مقابله با موج ششم شیوع کرونا هستند و بررسی شرایط هماهنگی با حوزه بهداشتی برای خدمت رسانی به بیماران سرپایی انجام شده‌ تا بیماران کمتری به بیمارستانها مراجعه کنند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار