کردی گفت: علت بخش عمده‌ای از قطعی برق خشکسالی و سد‌های ۱۱ هزار مگابایتی است که اثر آن در کل کشور برجا می‌ماند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آرش کردی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای در هجدهمین جلسه شورای شهر تهران به ارائه گزارشی درباره موضوعات مرتبط با برق تهران پرداخت و گفت: حوزه وظایف شرکت برق منطقه ای، سه استان تهران، البرز و قم را دربرمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در شهر تهران  بحث ترافیک، ساختمان‌های بلند مرتبه و قطعی برق باعث شد که توجه به موضوع برق جلب شود. امسال دوستان بخشی از محدودیت‌های ناشی از قطعی برق را شاهد بودند. همچنین در بحث اقتصاد دیجیتال و سرور‌های بانکی حساسیت‌هایی وجود داشت که نمونه این محدودیت‌ها توجه به مبحث قطعی برق را جلب کرد.

کردی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از علت قطعی برق را خشکسالی و سد‌های ۱۱ هزار مگابایتی دربرمی‌گیرد، مطرح کرد: این سدها با محدودیت‌های ۷۰ درصدی در تولید برق مواجه شدند که اثر آن در کل کشور برجا می‌ ماند.

وی ادامه داد: کوچکترین نقصی که در برق صورت بگیرد سایر مجموعه‌ها را هم تحت تاثیر قرار می دهد. 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای با بیان اینکه در کل کشور میانگین ۳۲ درصد بخش خانگی مصرف انرژی دارند، افزود: در تهران این میزان مصرف ۴۲ درصد و بخش مصرف در صنعت در کل کشور هم ۳۲ درصد  است. همچنین  بخش کشاورزی ۳ درصد از مصرف را که کمترین میزان است، دربرمی‌گیرد.

کردی با بیان اینکه در سال ۹۹ در شهر تهران میزان کل مصرف انرژی حدود ۷ /۲۰ میلیارد کیلووات بر ساعت بوده است افزود: این رقم میزان قابل توجهی است که بر میزان مصرف در کشور‌های جهان و همسایه پیشی دارد.

وی ادامه داد: کل شبکه ابر شهر تهران دو ویژگی را دارد از جمله پرباری شبکه و فرسودگی شبکه است. در بحث پر باری شبکه تهران ۶۸ درصد را در برمی‌گیرد. باید درنظر گرفت که در بحث پرباری ما شبکه‌ای را مورد استاندارد می‌دانیم که به محض خروج یک تجهیز بدون اختلال در مصرف مشترکین، تجهیز جایگزین صورت بگیرد و مشترک هیچ زمان احساس خاموشی نکند. یا میزان ساعات خاموشی در سطح استادندار‌ها صورت بگیرد

کردی درباره مفهوم پرباری شبکه گفت: زمانی شبکه‌ای پربار باشد، خروج یک تجهیز منجر به خاموشی خواهد شد و اگر تجهیز جایگزینی وجود نداشته باشد؛ بنابراین مطلوب است که میزان بارگیری بیشتر ۵۰ درصد نباشد.

وی ادامه داد: وضع شبکه برق ما از نظر پرباری مطلوب نیست و در کم باری شبکه هم عقب هستیم. همچنین طول عمر تجهیز شبکه بالای ۲۵ یا ۳۰ سال را مطلوب نمی‌دانیم. اما راه‌حل این است که بودجه‌های لازم برای توسعه بافت‌های فرسوده و تجهیز این بافت‌ها اختصاص یابد.

این مدیر از شهرداری و شورای شهر تقاضا کرد تا به صنعت برق به عنوان سازمان خدمت‌رسان نگاه شود و در کشور‌ها خدمات مربوط به برق بر عهده شهرداری‌هاست و یکی از شعار‌های کشور‌های جهان این است که برق باید در خدمت صنعت دیجیتال باشد.

در ادامه تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران هم درباره گزارش مدیر عامل شرکت برق گفت: تصادف‌های منجر به مرگ، کاهش ایمنی مردم به دلیل تاریکی معابر و عدم امنیت عابران هم لازم است مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: دو پست برق‌رسانی درشهر درنظر نگرفته نشده و موجب خاموشی در خیابان‌ها و ترافیک سنگین شهر شده است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار