در بسته خبری «آژیر» امروز از جزئیات بکسل بنز لاکچری با نیسان آبی توسط سارقان سابقه دار تا عرضه شربت و قرص‌های غیرمجاز در عطاری مطلع خواهید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

عرضه شربت و قرص‌های غیرمجاز در عطاری

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ اظهار کرد: در پی اطلاع ماموران پایگاه پنجم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران درباره توزیع دارو‌های غیرمجاز توسط متصدی یک عطاری، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه محرز شد که متصدی این واحد صنفی با دپوی مقادیر فراوانی قرص و شربت‌های غیر مجاز، آنان را به مشتریان خاص خود به فروش می‌رساند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات گسترده پلیسی و هماهنگی‌های قضائی، پس از تحت نظر قرار دادن تردد‌های افراد به این واحد صنفی موفق به دستگیری متصدی این واحد صنفی شدند.

وی با بیان این که در بازرسی از داخل مغازه عطاری ۷۳ هزار قرص و ۵۵ لیتر شربت غیر مجاز کشف شد، گفت: کشف جزئیات پرونده در دستور کار ماموران قرار دارد.

سرهنگ حسنوند با اشاره به اینکه در این زمینه پرونده تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شد، تاکید کرد: تامین نظم عمومی و برخورد با قانون شکنان وظیفه ذاتی پلیس است و هرکس بخواهد امنیت عمومی افراد جامعه را برهم بزند پلیس با آنان برخورد جدی خواهد کرد.

سرقت کیلویی طلا توسط باند دیوارچین/ متهمان پرونده: با پول جواهرات سرقتی دلار خریدیم

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: یکی از اعضای باند دیوارچین که در گذشته توسط پلیس دستگیر شده بود، مجددا با تشکیل باندی کیف حاوی ۳ کیلو و ۴۰۰ گرم طلا را سرقت کرده بود، اما در کمتر از ۱۰ روز توسط کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی بازداشت شد.

وی افزود: ۲۰ مهر امسال با شکایت یک طلافروش مبنی بر سرقت کیف دستی اش که حاوی ۳ کیلو و ۴۰۰ گرم طلا بود، تحقیقات از سوی ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: شاکی اظهار کرد، به همراه همکارش زمانی که قصد داشت سوار بر خودروی ۲۰۷ خود در خیابان ظفر شوند، چهار مرد جوان که صورت هایشان را پوشانده بودند با تهدید کیف حاوی ۳ کیلو و ۴۰۰ گرم طلا را سرقت می‌کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی به بازبینی دوربین‌ها مداربسته اطراف محل سرقت پرداختند. در بازبینی تصاویر دوربین ها، کاراگاهان پلیس موفق به شناسایی یکی از متهمان به نام جلال شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد جلال یکی از اعضای باند دیوار چین باندی که چندین سال قبل اقدام به سرقت از طلافروشان و مشتریان صرافی‌های می‌کردند و توسط پلیس دستگیر شدند است که با تشکیل باندی، اقدام به سرقت طلا کرده است.

وی افزود: با شناسایی یکی از متهمان این پرونده، پس از هماهنگی‌های قضائی، کارآگاهان پایگاه سوم وارد عمل شدند و مرد جوان را در مخفیگاهش در شرق تهران بازداشت کردند. با دستگیری جلال، همدستان دیگر او نیز شناسایی و در چندین عملیات جداگانه بازداشت شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک کیلو و ۸۰۰ گرم طلا و یک صد و پانزده هزار دلار کشف شد. در ادامه متهمان به سرقت ۳ کیلو و ۴۰۰ گرم طلا اعتراف کرده و بیان کردند که یک کیلو و ۶۰۰ گرم از طلا‌ها را در بازار به فروش رسانده و پول حاوی حاصل از فروش طلا‌ها را دلار خریده اند. تحقیقات برای دستگیری سایر جرایم احتمالی اعضای این باند ادامه دارد.

انهدام باند گلدکوئست در شهرستان شهریار

سرهنگ فردین جوزانی فرمانده انتظامی شهرستان شهریار اظهار کرد: در پی تحقیقات پلیسی مبنی بر فعالیت اعضای یک شبکه هرمی در شهرستان شهریار، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۹ شهرک جعفریه با بررسی‌های همه جانبه موفق شدند اعضای این شرکت هرمی با عنوان شرکت هرمی گلد کوئیست را که با عضو گیری از بین جوانان جویای کار در این شهرستان سکونت داشتند، شناسایی کنند.

سرهنگ جوزانی تصریح کرد: ماموران طی هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه این افراد را که با تشکیل باند ۷ نفره در این شهرستان فعالیت داشتند، دستگیر کردند و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به این که گردانندگان شرکت‌های هرمی همواره به دنبال کسب منفعت خود هستند، از جوانان خواست: هیچگاه گول حرف‌های فریبنده گردانندگان این شبکه‌ها را نخورند و همواره از عضویت در طرح‌های سرمایه گذاری که وعده پرداخت سریع سود را می‌دهند، اجتناب کنند.

بکسل بنز لاکچری با نیسان آبی توسط سارقان سابقه دار

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: ساعت ۱۹:۱۰ دوم آبان ماه ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۲۸ تهران نو در محدوده خیابان دماوند در حال گشت زنی بودند که متوجه حمل مشکوک یک دستگاه خودروی سواری بنز توسط راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی نیسان شدند.

وی افزود: سرنشین خودروی نیسان که خود را مالک خودروی بنز به ماموران معرفی می‌کرد، اظهار می‌کرد که خودرواش هنگام حرکت خراب شده است و به همین علت از راننده خودروی نیسان خواسته است تا خودرواش را به این مکان انتقال دهد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: ماموران برای رفع ظن پلاک انتظامی خودرو را استعلام کردند که در همین حین یکی از متهمان از محل متواری و عملیات دستگیری متهم آغاز شد و ماموران در یک عملیات پلیسی موفق شدند از فرار متهم جلوگیری و به تحقیقات پلیسی ادامه دهند.

وی افزود: در ادامه بررسی‌های پلیسی مشخص شد که خودروی بنز سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت از کلانتری ۱۴۰ باغ فیض دارد.

سرهنگ موقوفه‌ای ادامه داد: متهمان که چاره‌ای جز به اعتراف نداشتند، در بازجویی اولیه اعلام کردند که با انتقال خودرو به این مکان قصد داشتند با همکاری همدست دیگرشان ارکان آن را تغییر دهند.

سرهنگ موقوفه‌ای اظهار کرد: ماموران برای تکمیل تحقیقات پلیسی پس از هماهنگی‌های قضائی از مخفیگاه متهمان بازدید کردند و در بررسی‌های بیشتر یک دستگاه خودروی سواری پراید که سابقه ثبت سرقت در کلانتری ۱۳۹ مرزداران داشت را کشف کردند.

این مقام انتظامی به دستگیری عضو سوم این باند اشاره کرد و گفت: متهمان به همراه ۲ دستگاه خودروی سواری سرقتی به کلانتری انتقال و کشف جزئیات پرونده و سایر جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد.

دستگیری ۱۹۱ خرده فروش در شهرستان ملارد

سرهنگ منصور خدایی فرمانده انتظامی شهرستان ملارد اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان ملارد در قالب برنامه هماهنگ شده و با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی موفق به دستگیری ۱۹۱ نفر خرده فروش شدند.

وی با اشاره به کشف ۵۱ کیلو و ۲۳۹ گرم انواع موادمخدر در یک ماه گذشته، گفت: قاچاقچیان و توزیع کنندگان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملارد تصریح کرد: اولویت اصلی پلیس برخورد قاطعانه با متخلفان و هنجارشکنان بوده و با همکاری مردم و برنامه ریزی لازم شاهد کاهش ناهنجاری‌ها و همچنین افزایش امنیت مطلوب در منطقه ملارد خو اهیم بود.


بیشتر بخوانید

سرقت کپسول‌های آتش نشانی تونل‌های تهران برای چند گرم مواد/ سرقت مسلحانه موتورسیکلت شهروندان با وینچستر


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار