سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای شرایط پیش ثبت نام عتبات ۱۴۰۰ را برای متقاضیان اعلام شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای آغاز پیش ثبت نام عتبات ۱۴۰۰ را برای متقاضیان اعلام کرد.

متن کامل اطلاعیه پیش ثبت نام عتبات عالیات به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

با توجه به لغو روادید سفر‌های هوایی بین ایران و عراق و با عنایت به موافقت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، سازمان حج و زیارت در جهت ایجاد رفاه و سهولت بیشتر و بمنظور ایجاد آمادگی‌های لازم برای تشرف زائران به سفر زیارتی عتبات مقدسه عراق، اقدام به ایجاد سامانه پیش ثبت‌نام اینترنتی عتبات عالیات نموده است.

متقاضیان محترم تشرف به عتبات عالیات در دوره ۲۳/۸/۱۴۰۰ لغایت ۳۰/۱۰/۱۴۰۰ می‌توانند با تکمیل فرم مربوطه در سایت (atabat.haj.ir) برای خود وهمراهانشان پیش ثبت‌نام کنند.

شروع پیش ثبت نام از ساعت ۱۴ روز سه شنبه ۰۴/۰۸/۱۴۰۰ خواهد بود.

پیش ثبت نام به صورت انفرادی و گروهی میسر می‌باشد، افرادی که متقاصی اعزام با هم هستند در یک گروه ثبت نام می‌نمایند مانند اعضای یک خانواده، در اینصورت هر گروه از یک سرگروه و افراد زیر گروه وی (همراهان) تشکیل می‌شود که لازم است مشخصات کامل سرگروه و اطلاعات اولیه همراهان (کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد) به صورت صحیح در فرم پیش ثبت‌نام سایت درج شود.

هر نفر فقط یکبار و در یک گروه می‌تواند (بعنوان سرگروه یا همراه) پیش ثبت‌نام نماید و چنانچه به هر دلیلی هر یک از افراد پیش ثبت نام شده (سرگروه یا همراهان) پس از ثبت نام و دریافت کد رهگیری، خواستار ثبت نام با گروه جدید یا جابجائی اسامی گروه خود باشد می‌تواند نسبت به ثبت نام مجدد اقدام و کد رهگیری جدید دریافت نماید که در این صورت اطلاعات ثبت نامی در گروه قبلی حذف خواهد شد.

کدملی و مشخصات کلی متقاضیان تشرف با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبیق و در صورت مغایرت، امکان ادامه فرایند وجود ندارد، لذا در ثبت کد ملی دقت مضاعف به عمل آید.

باتوجه به اطلاع رسانی‌های مرتبط با پیش ثبت نام از طریق سیستم ارسال پیام کوتاه، ثبت شماره تلفن همراه سرگروه (یا یکی از نزدیکان وی) در فرم پیش ثبت‌نام الزامی است.

 تاریخ تولد افراد باید به صورت کامل شامل روز، ماه و سال (بصورت چهار رقمی) در فرم درج شود.

 کدملی همه افراد ده رقمی بوده و باید کلیه ارقام (صفر‌های سمت چپ) آن بطور کامل در فرم ثبت شود.

پس از قطعی شدن پیش ثبت‌نام، سیستم یک شماره رهگیری به گروه تخصیص می‌دهد که این شماره را یادداشت نموده و برای پیگیری‌های بعدی نزد خود نگهداری خواهید کرد.

بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا داشتن کارت واکسیناسیون و نتیجه منفی آزمایش PCR برای ۷۲ ساعت قبل از پرواز الزامی است.

در خصوص مدت اقامت زائران و بسته‌های سفر زیارتی عتبات قابل ذکر است که برنامه ریزی‌های لازم برای تمام کسانی که تمایل دارند از بسته‌های متنوع سفر استفاده کنند، صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید

آماده از سرگیری اعزام زائران به عتبات هستیم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شیرزاد حمه رحیمی بلوه
۲۰:۴۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
میخواهم عضو عتبات و عالیات بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید.ببخشید مرز زمینی باز میشه یا نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
برا زیارت مردمم دست از کاغذ بازی و تشریفات بازی ورنمیدارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
خیلی بیخود کردید که کارت واکسن میخواهید ما واکسن نمیزنیم میخواهیم کربلا هم بریم
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۹:۲۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
شما بی خود میکنی - خدا شاهده من خودم 3/5 ساله نتونستم برم کربلا و دارم له له میزنم برای رفتن و منتظرم که مرز باز بشه و هروقت هم مرز باز بشه اشالله میرم ولی همین شماها هستید که بهانه به دست بدخواهان میدید. نمیدونم چه مشکلی با واکسن دارید که اینجور مقاومت میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
پاسخ به امین
تو له له تو بزن کشورایارن اسیر تفکرات بی دینی شماها شده شما امام حسین ع را فقط نذریش میشناسیددوم اینکه بیخود خودت میکنی بی ادب بی دین
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۲:۵۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
تو که به من تهمت بی دینی زدی نمیدونم از کجای حرف من بی دینی برداشت میشد ولی اگه حق با توئه که هیچ ولی اگه نا حق تهمت زدی منکه حلال نمیکنم. من خودم از اول هم حسینچی متعصبی بودم و الان هم دوساله با اینکه هزار جور حرف بهمون زدن ولی همت کردیم و عزاداری امام حسین رو برگزار کردیم و هزارتا هم تهمت شنیدیم. همون دینی که تو ازش دم میزنی ارزش علم رو خیلی بالا میدونه. الان علم هم میگه واکسن باید زده بشه. همین امثال تو هستین که با نزدن واکسن و شیوع دادن کرونا باعث شدین سه ساله مرز رو بستن و نمیذارن ماها هم بریم. هر چهار مرجع بزرگ نجف یعنی آیت الله سیستانی و بشیر نجفی و فیاض و مرحوم حکیم هم علاوه بر اینکه خودشون واکسن زدن به مردم هم توصیه کردن که بزنن حالا تو کاسه داغتر از آش شدی که چی. امثال تو بجای زیارت رفتن میخواهید مثل اون یارو که ضریح رو لیس میزد کاسه داغ تر از آش بشی و باعث بشی که هزارجور حرف پشت سر شیعیان زده بشه. از جوابت هم بی ادبی خودت معلومه. اگه به علم اعتقاد نداری الان هم از خونتون با پای پیاده یا با اسب و شتر برو کربلا چرا با ماشین و هواپیما که حاصل علمه میری. همه چی سر جای خودش ارزش داره. خود مذهب هم به علم ارزش دو چندان داده. ولی با این حال امثال تویید که باعث شدید میلیونها نفر چندین ساله که نمیتونن برن زیارت. ضمناً امام حسین رو منکه هیچ بزرگتر از من هم هنوز نشناخته تو چی میگی این وسط که فکر میکنی خیلی شناختی. حداقل اگه درک درستی از حرف زدن نداری میتونی سکوت کنی و نگی که ما واکسن نمیزنیم و کربلا هم میریم تا کسی از این حرف تو سواستفاده نکنه و به حسینچی ها تهمت نزنه . سکوت میکردی و نظر نمیدادی خیلی سنگین تر بودی. دیگه هر نظری هم بذاری جوابتو نمیدم چون جواب ابلهان خاموشیست.
آخرین اخبار