سرپرست فرمانداری ایذه از تدوین تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نبوتی سرپرست فرمانداری ایذه گفت: هدف از انتقال صحیح تاریخ شفاهی رشادت‌ها و دلیر مردی‌های رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس به نسل‌های بعد برای حفظ ارزش‌های نظام است و مقاومت، ایستادگی، ایثار و شهادت که در طول جنگ تحمیلی اتفاق افتاد، صحنه‌های زیبایی را در تاریخ ما به یادگار گذاشت که موجب ارتقاء امنیت، عزت و اقتدار ملی شد.

او افزود: رمز موفقیت ما در دفاع مقدس، مجاهدت‌های غرورآفرین جوانان ایران بود و در وجب به وجب مناطق اشغالی ما شهید دادیم تا توانستیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم و وجبی از خاک ایران اسلامی را به اشغالگران واگذار نکنیم.

نبوتی ادامه داد: نه تنها این روحیه از بین نرفت، بلکه روحیه مقاومت در برابر زیاد خواهان، اشغاگران و متجاوزین به اراضی ملت‌ها محدود به ایران اسلامی نشد و در دیگر نقاط دنیا تحت عنوان محور مقاومت گسترش پیدا کرد و اکنون بالغ بر یک میلیارد از این جمعیت کره خاکی دارای تفکر مقاومت و ایستادگی هستند.

سرپرست فرمانداری ایذهتصریح کرد: ما در برابر این دستاورد بزرگ وظیفه دینی و شرعی داریم که این مقطع تاریخی را ماندگار کنیم کسانی که برای حفظ این مسیر تلاش کنند در مسیر همان جوانانی که خون مطهرشان بر روی زمین ریخته و جانبازانی که پس از گذشت ۴۳ سال زجر جراحت جنگی را تحمل و در مسیر حق ایستاده اند گام برداشته اند.

تاریخ شفاهی یکی از روش‌های متداول گردآوری، مستند‌سازی و ثبت اطلاعات و رویداد‌ها است که تا امروز در ایذه تاریخ شفاهی دفاع مقدس به صورت مکتوب ثبت نشده بود و  بهترین راه کار مشارکت ایثارگران و رزمندگان است که عاشقانه و دلسوزانه به سمت آن‌ها برویم و از تصاویر زیبایی که در آلبوم‌های آن‌ها و جود دارد نسبت به ضبط، ثبت و تدوین تاریخ این وقایع اقدام کنید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.