رئیس میراث فرهنگی شهرستان بافق از آغاز مرمت یک آب انبار تاریخی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، لیلی رنجبر رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق گفت: مرمت آب انبار قاجاری پای پتک واقع در مرکز محله پای پتک حد فاصل بلوار پیر مراد و خیابان مسجد جامع آغاز شد.

او ادامه داد: این آب انبار یکی از برزگترین آب انبار‌های شهرستان بافق است که در کنار حسینیه و مسجد پای پتک و در بافت تاریخی محله میانگاه واقع شده است.

رنجبر با اشاره به اینکه آب انبار پای پتک در بارندگی‌های سال‌های اخیر مورد آسیب جدی واقع شده است، اظهار داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته مرمت این بنای ارزشمند به صورت پاکسازی لایه‌های فرسوده خشتی و الحاقات آب انبار، پالونه کردن و کاهگل مجدد آب انبار، ایجاد حصار مناسب، زیر بندی و استحکام بخشی قسمت‌هایی که در مجاورت بنا‌های تاریخی اطراف واقع شده، انجام می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق ادامه داد: مرمت این بنای تاریخی تا نیمه اول آبان ماه به پایان می‌رسد.

رنجبر گفت: امسال با نظر مساعد فرماندار و از محل اعتبارات شهرستان و استان بسیاری از معابر بافت تاریخی و در کنار آن بنا‌های ارزشمند و ثبتی مورد مرمت گرفته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.