به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ۹to۵google، قابلیت جدید کال اسکرین به گونهای طراحی شده که وقتی فردی با کاربر تماس میگیرد، دستیار صوتی گوگل فعال شده و صحبت میکند و درباره درخواستی که تماس گیرنده از کاربر دارد از او سوال میکند، سپس درخواست را به صورت مکتوب نمایش میدهد تا کاربر در صورت تمایل با تماس گیرنده صحبت کند. این قابلیت برای اوقاتی که شماره ناشناس تماس میگیرد بسیار مفید خواهد بود.
این ویژگی که تنها در گوشیهای پیکسل وجود دارد، پیشتر به طور رسمی در ایالات متحده، کانادا و ژاپن فعال بوده است، اما این هفته به صورت محدودتر در هفت کشور جدید فعال شده است.
این کشورها عبارتند از:
قابلیت کال اسکرین در اوایل این هفته ابتدا در انگلیس عرضه شد و از آن زمان گزارشهایی از فرانسه، استرالیا و آلمان نیز منتشر شد. کال اسکرین در کشورهایی که بعدتر اضافه شد به جای پشتیبانی از ویژگی غربالگری خودکار که به تلفن امکان میدهد به تنهایی تماسهای هرزنامه را شناسایی کند، از طریق کاربر انجام میشود یعنی شخص به شکل دستی تماسها را محدود میکند.
این گزینه برای اولین بار در پایان سال ۲۰۱۹ در اختیار دارندگان پیکسل در ایالات متحده قرار گرفت. کال اسکرین به کاربران ایالات متحده، کانادا و ژاپن کمک میکند تا هر ماه ۳۷ میلیون تماس را مدیریت کنند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/