چرا پیکاسو در آستانه اولین نمایشگاه خود نقاشی هایش را سوزاند؟

در این گزارش کوتاه، جزئیاتی از زندگی نقاش معروف، پیکاسو و دلیل او برای سوزاندن نقاشی‎های خود در آستانه اولین نمایشگاهش را می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العالم، با اینکه ۴۸ سال از مرگ پیکاسو می‌گذرد، دیروز ۱۱ تابلوی او در حراجی آمریکا به قیمت ۱۱۰ میلیون دلار فروخته شد. همچنین آثار او حدود ۲۰ سال است که بر روی دیوار‌های هتلی در لاس وگاس به نمایش گذاشته شده است.

پابلو پیکاسو

پیکاسو در ۸ سالگی سفر هنری خود را آغاز کرد و شروع به طراحی کرد. پدرش معلم هنر بود و از همان دوران کودکی برای آموزش نقاشی پسرش تلاش زیادی کرد و در ۱۳ سالگی برای او نمایشگاهی برپا کرد. خانواده اش آرزو داشتند که پسرشان به عنوان یک نقاش دانشگاهی با تخصص در آن زمینه به موفقیت دست یابد. به همین دلیل بود که او را در سال ۱۸۹۷ به آکادمی هنر مادرید فرستادند. اما پدر و مادرش را ناامید کرد، زیرا پیکاسو در اولین سال تحصیلی خود در آنجا دانشگاه را ترک کرد.

مرحله جدیدی در زندگی پیکاسو زمانی آغاز شد که او در سال ۱۹۰۰ به پاریس سفر کرد او عاشق این شهر شد و در آپارتمانی اجاره‌ای با دوست شاعرش، مکس ژاکوب که به او در یادگیری زبان فرانسه کمک کرد، ساکن شد. او شرایط سختی را پشت سر گذاشت که برای گرم شدن در فصل سرما مجبور شد تعدادی از نقاشی هایش را بسوزاند و در آن دوره «پابلو» به جای «روئیز و پیکاسو» شروع به امضای نقاشی هایش با نام «پیکاسو» کرد.

او برای تکمیل اولین نمایشگاه خود در پاریس در سن ۲۱ سالگی، یک ماه تمام خود را در اتاق حبس کرد و چند ساعتی خوابید و روزانه ۳ نقاشی را تکمیل کرد. این نمایشگاه موفقی بود و منتقدان آن را تحسین کردند، زیرا «سبک منحصر به فرد پیکاسو» را نشان داد، اگرچه وضعیت مالی او بهبود نیافت.

نقاشی پیکاسو

وضعیت مالی او در آن دوره و غم و اندوه زیاد او در نقاشی هایش که حال و هوای رنگ آبی بر آن‌ها حاکم بود و آن دوره به «آبی» و تحت سلطه رنگ‌های آبی و سبز معروف بود، نمود پیدا کرد. در سال ۱۹۰۴، پیکاسو پولی را به دست آورد تا یک استودیوی دائمی برای نقاشی در پاریس راه اندازی کند، که نزدیک به مدرن‌ترین گردهمایی شهر از هنرمندان، نویسندگان و حامیان هنر و ادبیات بود.

پیکاسو در حال نقاشی کشیدن

بسیاری از منتقدان هنری بر این باورند که کاری که پیکاسو در آن دوره انجام می‌داد، بسیار شبیه به کاری است که آلبرت انیشتین در علم و فیزیک انجام می‌داد. متأسفانه خانواده پیکاسو حرفه او را درک نکردند و پدرش به این باور که پسرش او را ناامید کرده است از دنیا رفت.

در سال ۱۹۱۲ با فروش نقاشی هایش نزدیک بود میلیونر شود و با یک برنامه ریزی روشمند شروع به کشیدن ۵ شاهکار در سال و همچنین مجسمه یا طراحی در هفته تولدش کرد. وقتی خبرنگاران از او پرسیدند که چرا هیچ یک از نقاشی هایش را به دیوارهایش آویزان نکرده است، پابلو خندید و گفت: "من نمی‌توانم تحمل کنم". گفتنی است پابلو پیکاسو اسپانیایی، تا سن ۹۱ سالگی بیش از 30 هزار اثر هنری را تکمیل کرده بود.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار