شاخص کل بورس امروز با رشد ۹ هزار و ۴۹۷ واحد، روی پله یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۹۴۹ واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل بورس تهران، امروز چهارشنبه پنجم آبان ماه در ابتدای معاملات با رشد ۱۳۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد قرار گرفت و در پایان معاملات شاخص کل با رشد ۹ هزار و ۴۹۷ واحدی نسبت به روز قبل در تراز یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۹۴۹ واحدی متوقف شد.


بیشتر بخوانید


ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «کگل» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «فولاد»، «فسبزوار» و «کیمیاتک» سه نماد پر تراکنش بودند.



شاخص هم وزن نیز با اُفت ۵۱ واحدی بر روی پله ۳۷۶ هزار و ۴۶۸ واحد قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۳ میلیارد و ۷۷۰ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان رسید.



شاخص فرابورس هم با رشد ۱۳۷  واحدی روی پله ۱۹ هزار و ۸۰۸ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک میلیارد و ۴۰ میلیون سهم به ارزش ۸۳۴ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فولاد، کگل و فملی به ترتیب با ۳۱۵۲.۸۳، ۱۳۷۶.۳۵ و ۹۰۰.۸۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. شنفت، امین و شبریز به ترتیب با ۱۷۹.۶۱، ۱۲۶.۶۲ و ۱۰۷.۶۱ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در فرابورس

نماد‌های آریا، زاگرس و هرمز ترتیب با ۶۱.۲۵، ۳۱.۳۷ و ۱۵.۸۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. سمگا، شپاس و دی، به ترتیب با، ۹.۶۵، ۳.۷۳، ۳.۰۵ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۴۱۲ میلیارد تومان به خود اختصاص دادند. کانه فلزی، شیمیایی و خودرو در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های رانفور، کالا و غاذر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های قلرست، لپارس و خنصیر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های فرابورس، اتکای و حآفرین بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های تاپیکش، کتوکا و سمگا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های کمند، پارند و افران و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های دپارسح، لپارس و خنصیر در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، اراد ۵۰ و آسامید بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اعتماد، سمگا و اوصتا در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های کمند، فولاد، پالایش بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کمند، خودرو و فولاد بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.


همچنین اراد ۷۸۴، اراد ۸۷۴ و اتکای بیشترین ارزش معامله و نماد‌های اتکای، سپیدما ۴ و کرمان بیشترین حجم معامله را در فرابورس ایران تجربه کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار