یاسین قاسمی دانش آموز دبیرستان شهید بهشتی خورموج جایزه بنیاد فرهنگی البرز معروف به جایزه نوبل ایرانی را به دست آورد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شریف نژاد سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دشتی گفت: در آیین افتتاحیه انتخاب جایزه البرز ۱۴۰۰ یاسین قاسمی دانش آموز فارغ التحصیل از دبیرستان متوسطه دوم شهید بهشتی خورموج، به عنوان دانش آموز ممتاز  پنجاه و نهمین جشنواره بنیاد البرز انتخاب شد.

او افزود: داوری و انتخاب جایزه البرز ۱۴۰۰ دانش‌آموزی با حضور ۳۰ نفر از چهره‌های علمی و استادان و معلمان پیشکسوت و ممتاز کشور برگزار شد و ۲۰ دانش آموز از ۴ رشته تحصیلی علوم ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و فنی و حرفه‌ای و کاردانش از سراسر کشور از برگزیدگان این بنیاد فرهنگی بودند.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان دشتی با بیان اینکه این جایزه در بخش دانش آموزی به دانش آموزان برگزیده فارغ التحصیل از مقطع متوسطه دوم اهدا شده است، ادامه داد: شاخص انتخاب دانش آموز، معدل سه پایه، کسب رتبه در المپیاد‌ها و مسابقات علمی و مهارتی، رتبه در جشنواره‌های علمی و پژوهشی، گواهی چاپ مقاله و... بوده است.


بیشتر بخوانید


شریف‌نژاد عنون کرد: بنیاد البرز از سال ۱۳۴۲ با هدف کمک به گسترش فرهنگ کشور، تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان با استعداد ایرانی از طریق اعطای «جوایز بنیاد البرز»، از سوی مرحوم حسینعلی البرز تأسیس و وقف شده‌است و تاکنون چند هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را حمایت کرده است.

شریف نژاد گفت: این جایزه هر ساله به برگزیدگان مطرح کشوری در بخش‌های دانش آموزی، طلبه‌های علوم دینی، دانشجویان و... اهدا می‌شود و انتخاب برترین‌ها برای دریافت این جایزه، با همکاری وزارت آموزش و پرورش، بنیاد علمی نخبگان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت امور نخبگان حوزه‌های علمیه کشور انجام می‌گیرد.

او عنوان کرد: هزینه‌های این بنیاد هم از محل درآمد بنیاد‌های فرهنگی البرز تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.